کسب سکوی المپیک نیاز به برنامه بلند مدت دارد/ورزشکار ناشنوای ایران بی انگیزه و گرفتار می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

رئیس انجمن والیبال ناشنوایان از ارائه برنامه های این انجمن به فدراسیون ناشنوایان خبر داد و اظهار داشت: ورزشکاران ناشنوا نیاز به انگیزه برای حضور پرقدرت در مسابقات برون ورزشی دارند.

  فرهاد داخم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه های کلی و جزئی انجمن والیبال ناشنوایان را به صورت بلند مدت به فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص ارائه دادیم و منطقه ابلاغ تأییدیه از سوی مسئولان فدرلاسیون ناشنوایان هستیم.
وی ادامه داد: مسدولان انجمن والیبال ناشنوایان با بررسی های کامل برنامه های مناسبی را برای تقویت و ارتقا سطح فنی تیم والیبال ناشنوایان برای حضور در مسابقات بین المللی طراحی نمودند و با توجه به مسابقات پیشرو در ۵ بخش برنامه ریزی نمودند.
داخم افزود: برگزاری برنامه آموزشی از قبیل تشکیل کلاس های مربیگری و کلاس های توجیهی برای مربیان داخلی جهت افزایش دانش و آگاهی آنها با علم روز را به مدت ۵ سال در برنامه قرار داده و به فدراسیون پیشنهاد دادیم.
رئیس انجمن والیبال ناشنوایان افزود: علاوه بر طرح برنامه آموزشی مربیان داخلی جهت افزایش دانش و آگاهی آنها با علم روز را به مدت ۵ سال در برنامه قرار داده و به فدراسیون پیشنهاد دادیم.
 رئیس انجمن والیبال ناشنوایان افزود: علاوه بر طرح برنامه آموزشی به فدراسیون پیشنهاد تشکیل و اجرا برنامه های گردهمایی جلسات و سمینار جهت رفع مشکلات و بحران های مقطعی در ۲ سال ۹۲-۹۱ را داده ایم و این مسئله را در برنامه بلند مدت تیم ملی والیبال لحاظ نموده ایم.
وی تصریح نمود: در برنامه مذکور در خصوص تشکیلات کادر انجمن والیبال پیشنهاداتی را ارائه دادیم و اینکه نفرات منتخب چه کسانی و چگونه انتخاب شوند نیز مسائلی طرح نمودیم. داخم افزود: برنامه اردویی تیم ملی والیبال ناشنوایان تا المپیک ۲۰۲۴ بلغارستان را مشخص نمودیم و با اطلاعات دقیق و وقت برپایی اولین اردو آمادگی را به فدراسیون ارائه دادیم.
رئیس انجمن والیبال ناشنوایان افزود: رؤسای انجمن والیبال برای حضور پرقدرت تیم ملی والیبال ناشنوایان در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ بلغارستان و همچنین رقابت های پس از آن به فدراسیون ناشنوایان پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری را داده است و برنامه های کامل مربوط به این مسابقات را در سال ۹۲-۹۱ را به فدراسیون ارسال نموده است.
 داخم ادامه داد: تیم ملی والیبال ناشنوایان علاوه بر مسابقات المپیک ۲۰۲۴ صوفیه بلغارستان رقابت های جهانی آسیا ۲۰۲۴، جهانی ۲۰۱۶ و المپیک ۲۰۱۷ را پیش رو دارد بنابراین مسئولان انجمن براساس رقابت های فوق، برنامه کلی و کامل و بلند مدت را ارائه داده اند البته تاکنون از وقت دقیق و مکان برگزاری مسابقات و اطلاعات کافی نداریم. رئیس انجمن تصریح نمود: در صورتیکه روابط بین المللی تاریخ دقیق مسابقات آسیایی جهانی و المپیک را اعلام کند در اینطورت برنامه های ریز تیم ملی را طراحی و به فدراسیون تحویل می دهیم البته برنامه های ریز و جزئی تیم ملی والیبال ناشنوایان تا مسابقات المپیک ۲۰۲۴ از سوی انجمن به فدراسیون ارائه شده است و چون اطلاع دقیق از تاریخ برگزاری از سه دیدار مهم پس از المپیک ۲۰۲۴ نداشتیم لذا نتوانستیم برنامه ریزی انجام دهیم واخم خاطر نشان نمود: اردوهای تیم ملی والیبال طبق برنامه ریزی که انجام شده است از آذر ماه تا مرداد ماه سال ۹۲ می باشد و قرار است دراین مدت ۷ اردو را بصورت منظم در کشور برپا کنیم.
 رییس انجمن افزود: با توجه به محدودیت هایی که در استان ها ورزشکاران با آن مواجه می باشند لذا همه تلاشمان را بکار گرفتیم تا اردوها ۲۰ روزه برپا شود و والیبالیست ها وقت بیشتری را در اردوها به تمرینات بپردازنند در اینصورت می توانیم امیدوار به پیشرفت آنها باشیم واگر وقت اردوها کاهش یابد سطح آمادگی والیبالیست ها کاهش یافته و از تیم های شرکت نماینده در المپیک بطورحتم عقب خواهیم افتاد. واخم افزود: تیم ملی والیبال ایران از جهات بسیاری با سایر تیم های قدرتمند جهان فاصله دارد متاسفانه والیبالیست های ناشنوا ایرانی علاوه بر مشکلات فقر امکانات با معضلات شخصی بسیاری نیز مواجه می باشند.
 وی تصریح نمود: والیبالیست های ناشنوا سایر کشورها و در وقت حضورشان دراردو تیم ملی خود را علاوه بر اینکه از امکانات بالایی جهت تمرین برخوردارند تمرکزشان نیز بر موفقیت و درخشش در مسابقات می باشد. وی افزود: بر خلاف والیبالیست های جهان ، ورزشکاران ملی پوش ایران در وقت حضور در اردو،‌ علاوه بر اینکه با محدود ترین امکانات تمرین می نمایند باید به فکر کسب در آمد جهت گذران زندگی و خانواده ی خود باشند و یا اینکه از شغل خود اخراج و بیکار نشوند این مسائل بر تمرکز و موفقیت تیم ملی در عرصه های مختلف به طور حتم تاثیر گذار است و باید برای بحران های مالی و مشکلات شخصی ورزشکاران و والیبالیست های ناشنوا مسئولین ورزش چاره اندیشی نمایند.
 رییس انجمن والیبال ناشنوا خاطر نشان نمود: تیم ملی اوکراین قهرمان جهان در طول یک ماه برای ملی پوشان خود یک هفته استراحت در نظر می گیرند و علاوه بر ایجاد امکانات و رفاه کامل مبلغی را نیز ماهیانه به ملی پوشان خود پرداخت می نمایند این مسائل سبب شده است تا چند سال آینده تیم اوکراین برای ملی پوشان ایرانی قابل دسترسی نباشد .
داخم افزود: بازیکنان ایرانی از انگیزه ی کافی برای درخشش و حضور در اردوها برخوردار نمی باشند و مشکلات فراوان سبب شده است آن ها از پرداختن به ورزش امتناع نمایند مسئولین برای حفظ تیم های ملی ناشنوا و تقویت آینده ورزشی ناشنوایان باید این حوزه توجه ویژه داشته باشند رییس انجمن خاطر نشان نمود: کسب سکو در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ بلغارستان و همچنین مسابقات و اتفاقهای مهم آتی نیاز به برنامه های بلند مدت و دقیق دارد البته برنامه ها باید در وقت مشخص و با نظم اجرا شود و در غیر این صورت کسب مقام و مدال در مسابقات دور از دسترس خواهد بود رییس انجمن خاطر نشان نمود: برنامه های مذکور فقط به سرپرست فدراسیون ارائه شده است و تاکنون در خصوص قبول و یا رد برنامه ها از سوی علیمرادی سرپرست فدراسیون نامه ای دریافت نکرده ایم و برناهم ها فقط پیشنهادی می باشد اما امید واریم علیمرادی برنامه ها را تائید کند تا ورزشکاران فعالیت خود را پیگیری نمایند و ما آمادگی و قدرت بالا به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ اعزام شوند.اخم افزود: رواسای کنونی انجمن والیبال فعالیت های درخشانی جهت تقویت آینده تیم ملی والیبال ناشنوایان انجام دادند که می توان به حضور و جذب ۸ بازیکن تازه و جوان در تیم ملی والیبال ناشنوا اشاره نمود با حضور این بازیکنان که بسیار بلند قامت و تا حدودی نیز از سطح مناسبی برخوردار می باشند تیم ملی والیبال ناشنوایان تا چند سال آینده تضمین است./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.