کسب مقام اول کشوری کیفیت ساخت و ساز توسط راه و شهرسازی فارس

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۱۲:۴۲:۰۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

برای سومین بار پیاپی صورت پذیرفت؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا-در چهارمین همایش کشوری مقررات ملی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی استان فارس توانست برای سومین بار پیاپی مقام اول در کیفیت ساخت و ساز در کل کشور را به دست آورد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، در چهارمین همایش مقررات ملی ساختمان که در تهران و با حضور جمع کثیری از مسئولین کشوری برگزار گردید، استان فارس توانست برای سومین بار پیاپی مقام اول در کیفیت ساخت و ساز در کل کشور را به دست آورد و در ارزیابی های دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی مقام برتر را به خود اختصاص دهد و هم چنین جایزه کیفیت برتر ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان را دریافت کند.
عشایری قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در همایشی که در تهران و در این خصوص برگزار گردید به عنوان سخنران این مراسم به ارایه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: در استان فارس ما این آمادگی را داریم که به عنوان استان پایلوت، نظام جامع مهندسی کشور را تدوین و برای تدوین این نظام جامع پیشقدم شویم.
قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: هم چنین پیشنهاد می دهیم مجدداً دبیرخانه همایش مقررات ملی ساختمان به استان فارس برگردد چرا که این استان در زمینه مقررات ملی ساختمان سالهاست که پیشتاز است.
عشایری افزود: استان فارس از سال ۸۸ تاکنون در بحث رعایت مقررات ملی ساختمان و کیفیت ساخت و ساز سه مرتبه مقام اول را به دست آورده که امیدواریم بتوانیم با تداوم نظارت عالیه بر ساخت و ساز کماکان این برتری را حفظ کنیم.
وی تاکید کرد: مقررات تدوین شده ملی ساختمان به خودی خود متضمن ارتقاء کیفیت ساختمانها نیستند بلکه در کنار آن وضع و اجرای ضوابط کنترلی همچون نظارت عالیه بر روند اجرای ساخت و سازها و کنترل عوامل اجرایی و بررسی عملکرد دستگاههای مربوطه ، ضمانت‌های اجرای مقررات وضع شده را فراهم می‌آورند.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس هم در این خصوص گفت: در زمینه ساخت مسکن مهر با برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد به صورت ویژه برای ناظران و دست اندرکاران ساخت و ساز و هم چنین نظارت عالیه مستمر از پروژه های مسکن مهر توانستیم کیفیت ساخت این پروژه ها را به صورت قابل توجهی افزایش دهیم.
بهاروند هم چنین افزود: این کیفیت آنقدر افزایش یافت که حتی به اذعان بسیاری از کارشناسان از سایر پروژه های ساختمانی در سطح شهرهای استان نیز بهتر می باشد.
مهرداد راستی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس هم در این خصوص معتقد است: اداره کل راه و شهرسازی فارس با بهره گیری از اجرای طرح جامع آسیب شناسی صنعت ساختمان موفق شد برای سومین بار پیاپی مقام اول کیفیت ساخت و ساز را از آن خود کند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: این اداره کل در نظر دارد با استفاده از تجارب و اطلاعاتی که بدست آورده،تصمیماتی راهبردی و کلان را در این حوزه  اتخاذ کند تا مشکلات موجود در ساخت و ساز استان برطرف گردد.
مهرداد راستی در پایان گفت: بهبود کیفیت ساختمان سازی برای این اداره کل از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این موضوع با جان انسان ها سر و کار دارد،به همین دلیل هم همیشه حساسیت های بسیاری را در بحث های نظارت بر اجرا اعمال می کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۲۴۲۰۸۳۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.