کسب مقام مشورتی انجمن سلامت خانواده ایران از مجمع جهانی سازمان ملل متحد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

دبیر علمی همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه از کسب مقام مشورتی انجمن سلامت خانواده ایران از شورای اقتصادی اجتماعی مجمع جهانی سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، دکتر صفیه شهریاری با بیان اینکه انجمن سلامت خانواده ایران (تنظیم خانواده سابق) تنها انجمن غیردولتی در حوزه سلامت با این مقام مشورتی است، افزود: البته این مقام نه تنها در سطح ملی بلکه حتی در منطقه و جنوب آسیاست.

وی ادامه داد: همچنین این انجمن توانسته با همکاری و مشارکت جایزه روبان قرمز در پیشگیری از ایدز را از UNAIDS کسب کند.

دبیر علمی همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه افزود: انجمن سلامت خانواده توانسته کرسی ریاست کمیته سلامت سامانه تشکل‌های مردمی در مجلس، کرسی مقام مشورتی در دفتر سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور، کرسی ریاست کمیته اجرایی انجمن‌های عضو منطقه جنوب آسیا فدراسیون جهانی خانواده را کسب کند.

شهریاری گفت: همچنین این انجمن توانسته کرسی عضویت شورای جهانی و کمیته عضوگیری فدراسیون جهانی خانواده و نیز کرسی عضویت در کمیته CCM (کمیته هماهنگ‌کننده کشوری گلوبال فایند) وزارت بهداشت را کسب کند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقای آگاهی اعضای پزشک و پیراپزشک برشمرد و افزود: بهداشت باروری محور این همایش است.

دبیر علمی همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه ادامه داد: بهداشت باروری طیف وسیعی از موارد اجتماعی، روانی و معنوی را شامل می‌شود که در نهایت سلامت و نشاط جامعه را در پی دارد.

شهریاری با اشاره به اینکه بهداشت باروری هر دو جنس (زن و مرد) و از بدو تولد تا دوره سالمندی را شامل می‌شود، گفت: اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان، دختران، مهاجران و مبتلایان به ایدز در بهداشت باروری مطرح می باشند از همین رو در این همایش چندین پنل علمی در این باره برگزار می‌شود.

وی محوریت نشست علمی را نقش مشارکت بین بخشی سازمان‌ها با رویکرد سلامت خانواده برشمرد و افزود: بهداشت باروری، بیماری‌های زمینه‌ای مادر، کودک، نوزاد، اخلاق حرفه‌ای و … از مباحث مطرح است.

دبیر علمی همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه با تاکید بر ضرورت ادغام و جامعیت برنامه‌های بهداشت باروری در بخش خصوصی و دولتی گفت: آموزش بهداشت خانواده،‌ تغذیه، پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی، ایدز، مراقبت‌های پیش، حین و پس از بارداری، سقط ایمن، نازایی، شیردهی، انواع سرطان‌های شایع زنان، طب سالمندان همگی از موضوعات بهداشت باروری است.

شهریاری یادآور شد: به مناسبت شصتمین سالگرد فدراسیون خانواده و برای معرفی بیشتر انجمن سلامت خانواده (تنظیم خانواده سابق) و قدردانی از زحمات حامیان این انجمن، این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.