کسب چهار مدال طلا ، نقره و برنز / جوکار صاحب مدال طلا شد

در پایان رقابت های کشتی آزاد دانشجویان جهان که در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر در شهر کورتین فنلاند برگزار شد تیم ایران با چهار کشتی گیر صاحب دو مدال طلا ، یک نقره و یک برنز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ،  در روز دوم این رقابتها و در سه وزن پایانی میثم مصطفی جوکار در وزن ۸۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و پرویز هادی و عباس طحان در وزن های ۱۲۰ و ۹۶ کیلوگرم به مدالهای نقره و برنز دست یافتند.
در وزن ۸۴ کیلوگرم، میثم مصطفی جوکار در دور نخست مقابل توماژ نواکوفسکی از لهستان در دو تایم با نتایج مشابه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی دور دوم شد. وی در این مرحله مقابل ندلچو ندلچف از بلغارستان در دو تایم با نتیجه ۲ بر صفر و ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
جوکار در این مرحله احمد ماگموداف از روسیه را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و ۳ بر صفر  مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد.
وی در دیدار فینال در دو تایم با نتیجه ۳ بر صفر و ۶ بر صفر سردار بوکه از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
پرویز هادی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم در دور نخست به مصاف ریچارد کسیرکسیس از مجارستان رفت و با پیروزی در دو تایم با نتایج مشابه ۳ بر صفر به دور دوم راه یافت.
وی در این مرحله مقابل آنتونی نیسلون از آمریکا در دو تایم با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر به برتری رسید. هادی در مرحله نیمه نهایی خوتسیناوسکی از اوکراین را در دو تایم با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کرد تا برای کسب مدال طلا به مصاف طاها اکگول از ترکیه نفر اول بزرگسالان اروپا در سال ۲۰۱۲ و نفر دوم جوانان جهان در سال ۲۰۱۰ برود.
وی در این مسابقه در سه تایم با نتیجه یک بر صفر، صفر بریک و صفر بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره دست یافت.
عباس طحان در وزن ۹۶ کیلوگرم پس ازاستراحت در دور نخست به مصاف داستین کیل گار از آمریکا رفت و در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و یک بر یک به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکولای سبان از مولداوی با نتیجه ۳ بر صفر و ۳ بر یک مغلوب شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف چانمیت فولیکا از کانادا برود.
وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر و ۷ بر صفر به برتری رسید و به مقام سوم رسید.تیم ایران دیروز توسط رضا افضلی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد.سلطانی، مختاری و یوسفی به دلیل دیر رسیدن و اضافه وزن نتوانستند در مراسم وزن کشی شرکت کنند.
رقابتهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان روزهای جمعه و شنبه هفته آینده(۱۴ و ۱۵ مهرماه) در شهر کورتین فنلاند برگزار می شود.فرنگی کاران کشورمان هم اکنون در محل برگزاری مسابقات حضور دارند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.