کسب۸۰ درصد تک رقمی های کنکور توسط دانش آموزان مدارس دولتی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- عبدالامیر عرفی‌ گفت: ‌دانش آموزان مدارس دولتی بیش از ۸۰ درصد حائزین رتبه های تک رقمی کنکور امسال را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش آریا،«عبدالامیر عرفی‌»  رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: با بیان اینکه این امر نشانه توزیع عادلانه کسب فرصت های برتر علمی طی سال های اخیر در کشور است، افزود:‌ براساس نتایج بررسی های انجام شده ، یک سوم حائزین رتبه های تک رقمی کنکور امسال یعنی ۱۲ نفر از شهر تهران و دو سوم شامل ۲۴ نفر از سایر استان های کشور می باشند.

وی با اشاره به نتایج رسمی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و بررسی های میدانی به عمل آمده از نتایج کنکور سراسری سال ۹۲، تصریح کرد: در مجموع ۳۶ نفر از داوطلبان کنکور سال ۹۲ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجه حائز رتبه تک رقمی شده اند.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد ۳۰ نفر به تفکیک ۱۰ نفر در هر یک از سه رشته ریاضی، تجربی، انسانی و شش نفر به تفکیک سه نفر در دو گروه زبان های خارجه و هنر جای گرفته اند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بااعلام تخصیص شش نفر از حائزین رتبه های برتر تک رقمی کنکور سال ۹۲ به شهرهای درجه دوم کشور، گفت: رتبه چهارم رشته ریاضی و رتبه دهم علوم تجربی کنکور سال ۹۲ به دبیرستان پسرانه عادی – دولتی امیرکبیر واقع در شهرستان غیربرخوردار نورآباد ممسنی استان فارس تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ نفر از جمع ۳۶ نفر حائز رتبه برتر تک رقمی کنکور سال ۹۲ از مدارس استعدادهای درخشان می باشند، اظهار داشت: مابقی حائزین رتبه های برتر شامل ۱۰ نفر مربوط به مدارس دولتی می باشند که سه نفر آنها از مدارس شاهد، سه نفر از مدارس عالی – دولتی، دو نفر از مدارس هیأت امنایی و دو نفر نیز از مدارس نمونه دولتی می باشند.

عرفی سهم مدارس غیردولتی در این میان را هفت نفر ذکر و تصریح کرد: این نتایج نشان می دهد که خوشبختانه تراز مدارس دولتی درچند سال اخیر به جایگاه قابل قبول و مطلوبی رسیده است و رتبه های برتر تک رقمی کنکور، سهم موفقیت خود را تنها در کلاس های درس و کتاب های درسی رسمی آموزش و پرورش ذکر کرده اند.

به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، عرفی گفت:وزارت آموزش و پرورش با ارج نهادن به کسب موفقیت های علمی حائزین رتبه های برتر تک رقمی کنکور سال ۹۲ بزودی از آنان تجلیل و تقدیر خواهد کرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.