کشاورزان صنعتی نیازمند توجه مسئولان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جوادی با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله اقتصادی، فنی، فرهنگی و اجتماعی در عدم مکانیزه کشاورزی موثر است، گفت: باید زیر ساخت‌ها برای احیای کشاورزی مدرن و توجه مسولان محیا شود.

ارژنگ جوادی، کارشناس ماشین‌آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ورود صنعتی و ماشین آلات مدرن در بخش کشاورزی گفت: باید توجه داشت که عده معدودی از کشاورزان از صنعت در کشاورزی استفاده می‌کنند که اگر این صنعت در کشور آن طور که باید و مورد استقبال قرار نگرفته است به دلایل متعددی از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فنی و کشاورزی چندان مکانیزه نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت‌ها برای احیاء کشاورزی مدرن در کشور افزود: زیر ساخت‌های متعدد از لحاظ اقتصادی و فنی وجود دارد آن هم به این دلیل که قطع زمین‌های کشاورزی در کشور به ابعاد کوچک و بزرگ است و هر قطعه زمین نیازمند ماشین‌آلات متناسب و تکنولوژی مناسب است تا صنعت وارد تولیدات شود.

در ادامه یزدان واحدی، کارشناس کشاورزی با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در کشاورزی وجود دارد که ابتدا باید آنها را بر طرق کرد و بعد به دنبال ورود تکنولوژی بخش کشاورزی بود، گفت: بازار نامناسب محصولات کشاورزی یکی از عوامل آن وجود دلال و سودجویان در بازار تولیدات کشاورزی است و از دیگر نارسایی‌های بخش کشاورزی باید به شهری خاک زمین‌های زراعی، کود شییایی نیترات، فرسایش آب‌های زیر زمینی از مشکلات شایع  زمین‌های زراعی محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه مسوولان به این صنعت است.

واحدی تولیدات مقطعی و سوده زودگذر را از کاستی‌ها در بخش کشاورزی عنوان کرد، افزود: برای مثال در منطقه‌ای همچون اشتهارد به جای گندم، خربزه کشت می‌شود که از لحاظ صنعت کشاورزی کشت گندم خاک را مرغوب و کشت خربزه خاک زراعی را فرسوده می‌کند.

وی در ادامه افزود: قطعه زمین‌ها کوچک است و تهیه ماشین‌آلات به حمایت‌های دولتی نیازمند است.

به گفته وی تولیدات به قیمت اندک از کشاورز خریداری می‌شود که اثرات این اقدام سبب ضرر و زیان به کشاروز و کسب سود است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.