کشاورز: تئاتر جامعه را از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها پاک ‌می‌کند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نظر بزرگان دربارهٔ جشنواه تئاتر فجر،

هم زمان با آغاز سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، محمد علی کشاورز، بازیگر کهنه کار تئاتر، تلویزیون و سینما به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اگر در جشنواره‌ها کار فرهنگی و هنری انجام شود، جشنواره بسیار تاثیرگذار و مثبت خواهد بود، اما چنانچه در عرصه‌های هنری، روابط مطرح باشد، هنر از میان خواهد رفت.

این بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه با اشاره به بیماری اش گفت: در حال حاضر مدت دو سال است که نتوانسته‌ام از خانه خارج شوم و وزیر تازه فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم نمی‌شناسم، اما شنیده‌ها و خوانده‌ها گویای آن است که آقای جنتی فردی شایسته برای احراز این پست می باشند و انتخاب‌های درستی در زمینه مسوولین هنری داشته‌اند، اما این به تنهایی کافی نیست. فراموش نکنیم که تئاتر هنری است که می‌تواند جامعه را از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها پاک کند؛ بنابراین باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد و اشخاص و هنرمندان متعهد و باسواد را به کار دعوت کرد. تئاتر سریال تلویزیونی نیست، بلکه هنری بسیار تاثیرگذارتر است.

او دربارهٔ هنرمندان تئاتر شهرستان گفت: سرمایه‌گذاری‌ها باید در همه جای ایران باشد نه تنها در تهران. برای بچه‌های خوب و باسواد ایران زمین باید امکانات، سالن و پول فراهم شود تا بتوانند تئاتر کار کنند. تئاتر جایی است که تاثیر مثبتی بر انسان‌ها و در نتیجه بر جامعه خواهد داشت. همین امر سبب شده تا در همه جای دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری در همین زمینه باشد. اما در کشور ما سرمایه‌گذاری‌ها به سمت سریال‌های تلویزیونی رفته و حتی سبب شده تا روابط جای هنر را بگیرد.

این بازیگر باسابقه، کار فرهنگی را ورای کارهای دیگر دانست و افزود: خوشبختانه به نظر می‌رسد که جنتی وزیر ارشاد واقعا برای تئاتر تلاش می‌کند. امیدوارم که تئاتر کشور ما بیش از پیش رشد کرده و به جایگاه شایسته‌اش برسد. تهران با این جمعیت کلان نیازمند سالن تئاتر در مناطق گوناگون است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر سرمایه‌گذاری در زمینه تئاتر، باید نظارت کاملی هم بر تئاتر و هم بر اخلاق داشته باشد.

کشاورز دربارهٔ شرایط بیماری خودش گفت: در حال حاضر در بستر هستم و تنها به خواندن روزنامه و تماشای تلویزیون اکتفا می‌کنم، اما امیدوارم با یاری خداوند به زودی دوباره بتوانم سر پا شوم و دوباره تئاتر کار کنم.

این بازیگر باتجربه تئاتر، در پایان گفت: وصیت من برای بچه‌های تئاتر و هنرمندان این است که خود را از هر آلودگی دور کنند و بعد هم برای همه مردم خوب ایران زمین آرزوی سلامتی،موفقیت و پیشرفت دارم.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.