کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار، در کنار سکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی

بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای تاکید کرد: بایکوت رسانه‌ای فجایع میانمار با سکوت شرم آور مجامع بین‌المللی همراه شده است.

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای از عملکرد جوامع بین‌المللی پیرامون وقایع غیر انسانی در میانمار صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

قال رسول الله(ص): من سمع منادیا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم

هر کس صدای کمک خواستن مسلمانی را بشنود و یاریش نکند مسلمان نیست!

وسائل الشیعه,ج ۱۱ ,ص ۱۰۸

بار دیگر صدای ضجه مسلمان به گوش می‌رسد. بار دیگر صدای گوش‌خراش خردشدن استخوان‌های انسان در میان ستم فضای عالم را گرفته است. بار دیگر بشر دوستی و کمک به هم‌نوع فدای دیپلماسی‌های سود مدار شده است. بار دیگر فطرت طعمه هیاهوهای هدف‌دار رسانه‌های استکباری گردیده است و بار دیگر باید حقوق بشر را با تابوت رنگانگش به خاک سپرد.

این روزها بشریت صحنه‌هایی را در برابر دیدگانش می‌بیند که دهها سال است از طریق کتب تاریخی نوشته دست صهیونیسم؛ این‌گونه وحشی‌گری‌ها را مختص دوران به اصطلاح تاریک قرون وسطی می‌پندارد و با ژستی حقوق بشرمآبانه به تقبیح آن دوران می‌پردازد. حال آنکه باید فریاد زد که قرون وسطی چیزی جز دوران بشریت مادی گرای قرن بیست و یکم نیست.

این روزها کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار به وسیله بودائی‌های افراطی که با بایکوت رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی همراه شده بار دیگر لکه ننگی بر دامن جنایتکاران همیشه تاریخ گذاشته است.

بعد از حمله افراطیون بودائی به اتوبوس حامل مسلمانان و همچنین کشته‌شدن یک بودائی در جریان این درگیری موج جدید حمله اکثریت بودائی به مناطق مسلمان‌نشین آغاز شده است و تخریب منازل و مساجد و کشتار مسلمانان با سکوت دولت نظامی میانمار صورت گرفته است.

اقلیت مسلمان میانمار از حداقل حقوق انسانی برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن حق مالکیت زمین‌های خود و نادیده گرفتن این مسلمانان در قوانین حقوق شهروندی که در سال ۱۹۸۲ تنظیم شده باعث ایجاد وضعیت اسفناک برای مردم منطقه آراکان شده است.

این فشارهای دولتی درحالی است که مردم از کمبود غذا و شرایط بد این منطقه به حدی تحت فشار هستند که تعداد زیادی از آنها مهاجرت را به ماندن در محل تولد خویش ترجیح می‌دهند.

تعداد زیادی از مردم این منطقه در شرایط سختی در کمپ‌های مرزی ساکنند و اجازه خروج از منطقه را ندارند و در صورتی که قصد مهاجرت ناگهانی از راه دریا را داشته باشند به طرز وحشیانه‌ای توسط ارتش نابود می‌شوند و این درحالی است که نجات یافتگان در شرایط بدی به عنوان کارگران غیرقانونی در کشورهای دیگر آسیایی مشغول کارند و در کمپ های آن کشورها ادامه حیات می‌دهند.

و اما حقوق بشر….!!!؟

بایکوت رسانه‌ای این فجایع با سکوت شرم‌آور مجامع بین‌المللی و سران کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند همراه شده است. تاکید کاریکاتوری این کشورها و رسانه‌های تحت امرشان بر روی تحرکات مشکوک گروه‌های تروریستی در سوریه در شرایط حاضر و نادیده گرفتن این نسل کشی مثال دیگری است برای اثبات اینکه کشورهایی که امروز دم از حقوق بشر و حقوق انسان‌ها می‌زنند اعتقادی به دفاع از مظلوم ندارد و این مسائل به عنوان بازیچه‌ای در دست آنها برای پیشبرد اهداف پلیدشان است.

امروز بدون شک بعد از سقوط یک به یک دیکتاتورها و به راه افتادن موج بیداری اسلامی, استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر آن شده‌اند تا با دست‌آویز قرار دادن حوادث سوریه از یک طرف و نیز سکوت همراه با رضایت در قبال کشتار مسلمانان میانمار از طرف دیگر بتواند ضربه مهلکی بر این حرکت مبارک بزنند.

و اما اینک ما دانشجویان با شروع ماه مبارک رمضان با دیدگانی اشک بار و نگران از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم که بدون هرگونه مسامحه با به کارگیری تمام ظرفیت‌های خویش برای شکستن این سکوت خبری در فضای رسانه‌ای اقدامی عملی و در خور انجام داده و با استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای تازه بر آمده از بطن بیداری اسلامی, با حرکتی فعال بتواند وظیفه خود را در قبال مسلمانان میانمار ادا کند.

شخص وزیر امور خارجه و افراد تاثیر گذار در دستگاه مورد نظر بدانند که در صورت ادامه ی مواضع منفعلانه شان در قبال مسایل این چنینی و بازی‌کردن در زمین دیپلماسی اسکتباری باید تاوان نشنیدن صدای مظلوم را بدهند و نیز مطمئن باشند که تک تک حرکاتشان با چشمان تیز بین امت انقلابی رصد می‌شود و هر گونه حرکت انقلابی شان علاوه بر جلب رضایت پروردگار؛ باعث شاد شدن دل بقیه الله الاعظم(عج) و نایب بر حقشان, و نیز جلب رضایت و حمایت دانشجویان و امت حزب‌الله خواهد شد.

“انتهای پیام”/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.