کشته‌شدن شورشی ۲۹ ساله و ۵میلیون دلاری+عکس

فروردین ۱۴۰۳

یک آمریکایی که در سومالی تبدیل به یکی از مطرح‌ترین شورشیان افراطی شده بود و با جایزه پنج میلیون دلاری برای سرش در لیست اشخاص تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار داشت، روز پنجشنبه توسط گروه افراطی مرتبط با القاعده “الشباب” کشته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: “عمر حمامی” که تبعه‌ای آمریکایی از ایالت آلاباما بود، از سال ۲۰۰۶ در سومالی با نام “ابومنصور آمریکایی” یکی از سرکردگان بنام اسلام گرایان خارجی در سومالی محسوب می‌شد که واشنگتن برای دستگیری و یا قتلش جایزه‌ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرده بود.

مری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی خبر مرگ حمامی می‌باشند و در صورتی که مرگ وی ثابت شود، نام این فرد از لیست “پاداش برای عدالت”، که دولت آمریکا از سال ۱۹۸۴ آن را به وجود آورده، خارج خواهد شد.

این شورشی ۲۹ ساله که مرگ وی چندین بار تایید و سپس تکذیب شده بود، روز پنجشنبه در درگیری‌ میان گروه وی و شبه‌نظامیان الشباب، گروه مرتبط با القاعده، کشته شد.

یک پایگاه اینترنتی شبه‌نظامیان نزدیک به حمامی، مرگ وی را تایید و اعلام کرد که یک فرد دیگر با نام “اسامه البریتانی” نیز همراه وی کشته شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.