کشته شدن دو تن در انفجار بمبی در جنوب تایلند

۲۹ام بهمن ،

پلیس تایلند امروز (یکشنبه) از کشته شدن دو تن در جنوب کشور در پی انفجار بمب خبر داده و اعلام کرد، چند وسیله انفجاری دیگر نیز توسط ماموران پلیس کشف و خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس تایلند اعلام کرد، احتمالا این بمب‌ها توسط جدایی طلبان جنوب تایلند برای نشان دادن توانایی و ظرفیتشان در انجام حملات کار گذاشته شده بود.

این در حالی است که هفته قبل نیز این جدایی طلبان حمله ناکامی را در یک پایگاه نیروی دریایی انجام داده بودند.

این شورش و ناآرامی در جنوب تایلند از سال ۲۰۰۴ توسط جدایی طلبان جنوب تایلند آغاز شده و تاکنون سبب کشته شدن بیش از ۵۳۰۰ تن از مردم در استان‌های جنوبی تایلند شده است.

یکی از ماموران پلیس در “پاتایا” به خبرگزاری رویترز گفت: این بمب در یک سبد میوه در کنار برج ساعت در شهر پاتایا کار گذاشته شده بود.

این انفجار سبب کشته شدن دو تن از داوطلبان دفاعی و زخمی شدن یک مامور پلیس شد. ۱۰ تن دیگر نیز به صورت خفیف مجروح شدند.

یکی دیگر از ماموران پلیس گفت، این شورشیان سعی کردند تا از اوایل صبح امروز در ۹ منطقه دیگر شهر پاتایا نیز بمب‌های دیگری منفجر یا آتش سوزی به پا کنند.

روز جمعه دولت تایلند تصمیم گرفت تا بخش‌هایی از جنوب این کشور حکومت نظامی اعمال کند. ارتش تایلند تاکنون تحت یک حکم فوری جست‌وجو و بازداشت‌های وسیعی را صورت داده است.

روز چهارشنبه بیش از ۶۰ شورشی به یک پایگاه نیروی دریایی در یکی از استان‌های جنوبی تایلند حمله کردند. اما مقامات اعلام کردند که سربازان نیروی دریایی ۱۶ تن از این مهاجمان را کشته و در میان نیروهای دریایی هیچ تلفاتی رخ نداده است.

این اقدام به عنوان مانع و مشکلی برای این شورشیان محسوب شد اما بعضی از تحلیل‌گران اخطار دادند که این اقدام شورشیان را مصمم‌تر کرده و آن‌ها به سرعت انتقام می‌گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.