کشته شدن یک سرباز امریکایی توسط مردان مسلح با یونیفرم نظامی/ طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه سه مرد مسلح که لباس نظامی به تن داشتند، پس از کشتن فرد نظامی تابع ناتو توانستند از محل حادثه بگریزند.

در بیانیه ناتو آمده است که نیروهای هم پیمان غربی هم اکنون در جستجوی یافتن این سه مرد مسلح هستند. گروه طالبان پس از این حادثه با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

 

برخی گزارش ها درباره هویت نظامی فرد کشته شده گفته اند که وی یک سرباز آمریکایی بوده است. با کشته شدن این سرباز آمار تلفات نیروهای این کشور در افغانستان از آغاز سال ۲۰۱۲ به ۱۴۹ تن رسید.

 

این درحالی است که یک منبع نظامی افغانی گفته است که تعداد کشته شدگان این حمله دو نفر نظامی خارجی بوده اند. هنوز مشخص نیست که مهاجمان از نیروهای نظامی افغان بوده اند یا اینکه تنها لباس نظامی به تن کرده و به حمله اقدام کرده اند.

 

در صورت تایید این خبر که مهاجمان از نیروهای پلیس افغان بوده اند ، شمار قربانیان نیروهای ناتو که در سال ۲۰۱۲ به دست نیروهای نظامی افغانی کشته شده اند به ۲۳ نفر می رسد.

 

آخرین حادثه مشابه به ۱۲ ماه مه گذشته بر می گردد که در آن دو پلیس افغانی در ولایت هلمند، با حمله به سوی سربازان انگلیسی دو نفر از آنها را کشته اند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.