کشته شدن ۸٫۱ نفر درایران به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو

۰۷م اسفند ،

کشته شدن ۸٫۱ نفر درایران به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو

براساس آمارهای جهانی به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو، ۷٫۵ نفر در جهان؛ ۸٫۱ نفر در ایران و ۱۰٫۵ نفر در آسیا؛ در تصادفات رانندگی کشته می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایرنا، ، سردار اسکندر مومنی ، روز دوشنبه در همایش ˈمدیریت ریسک و صنعت بیمهˈ افزود: ایران در ابتدای دهه ۸۰، ۴ میلیون وسیله نقلیه داشت و سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می شدند ، رقم کشته ها در سال ۸۵ سالانه به ۲۸ هزار نفر رسید.

وی گفت : ایران در ابتدای دهه ۸۰، ۴ میلیون وسیله نقلیه داشت و سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می شدند ، رقم کشته ها در سال ۸۵ سالانه به ۲۸ هزار نفر رسید.

مومنی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۰ ، تعداد خودرو ها به ۱۶ میلیون دستگاه رسید و تعداد کشته ها به ۲۰ هزار نفر تقلیل یافت.

فرمانده کل پلیس راهور کشور تصریح کرد: اگر آهنگ رشد تصادفات دهه ۸۰ ادامه می یافت، تعداد کشته ها به ازای ۱۰ هزار خودرو، به ۲۳ نفر می رسید.

وی افزود: ایران در اوایل دهه ۸۰، در رتبه های اول بود تعداد کشته های جاده ای بود ، اما اکنون شرایط بهبود یافته و حتی از کشورهای آسیایی هم وضعیت بهتر شده است.

به گفته وی، حتی در سال ۹۰، تعداد مجروحان تصادفات رانندگی به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته و خسارت مالی نیز به طور میانگین ۱۲ هزار تومان کمتر شده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها در موضوع ترافیک دخیل می باشند، افزود: قوانین رانندگی طی ۴ دهه تغییر نکرده بود اما تغییراتی که طی سال های اخیر انجام شده،۲۰ درصد از تخلفات کاسته شده این در حالی است که میزان جریمه ها نیز هم ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در توسعه پایدار باید همه مولفه ها با هم توسعه یابد و فقط جریمه کردن مشکل ترافیک را به سامان نمی رساند.

فرمانده کل پلیس راهور با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه، توسعه صنعت بیمه است که امنیت جامعه را تامین می کند، افزود: صنعت بیمه در ایجاد بازدارندگی برای متخلفان، افزایش انضباط ، کاهش حجم ترافیک و خروج خودروهای فرسوده موثر است .

وی با تاکید بر اینکه کاهش ضریب ریسک به نفع جامعه است، افزود: در این رابطه خودروسازان باید در افزایش کیفیت خودرو تلاش کنند.

وی گفت: هم اکنون اگر تصادفی در خیابان رخ دهد، بدون حضور پلیس و ترسیم کروکی؛ بیمه می تواند ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به خسارت دیده پرداخت کند بنابراین صنعت بیمه باید برای حذف هرگونه موانع برای بیمه نامه ها تلاش کند.

دوشنبه ۷ اسفند   ۱۳:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.