کشتی استیو جابز در آمستردام به گل نشست

۸ م دیماه ،

کشتی تفریحی پیشرفته ساخت استیو جابز مشهور به ونوس به سبب منازعات حقوقی و اختلاف نظرهای مالی ماه‌هاست در بندر آمستردام پهلو گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، فیلیپ استارک طراح این کشتی می گوید استیو جابز کماکان سه میلیون یورو به وی مقروض است و باید ۹ میلیون یوروی دیگر هم بابت تکمیل این طرح به وی پرداخت کند.
به گفته وی تا زمانی که با وی تسویه حساب نشود این کشتی در توقیف باقی مانده و امکان ترک آب های بندر آمستردام هلند را پیدا نخواهد کرد. سخنگوی بندر آمستردام هم ضمن تایید این خبر گفت تا زمانی که درگیری های حقوقی در این زمینه به پایان نرسد، کشتی یاد شده امکان ترک بندر را پیدا نخواهد کرد.
یکی از وکلای آقای استارک در این زمینه گفته است از آنجا که طرفین به یکدیگر اعتماد داشتند قرارداد دقیقی با جزییات میان آنها تنظیم نشده است، ولی به هر حال حق الزحمه سازندگان و طراحان کشتی باید به آنها پرداخت شود.
این کشتی ۸۸ متری که ۱۳۸ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده، در ماه اکتبر به آب انداخته شد. روکش زیبای آلومینیومی که این کشتی را شبیه به یک سفینه فضایی کرده از جمله ویژگی های آن است. این کشتی همچنین مجهز به پیشرفته ترین فناوری های ارتباطی و رایانه ای است، اما مرگ استیو جابز به دنبال ابتلا به بیماری سرطان در سال ۲۰۱۱ سبب شد وی هرگز نتواند سوار این کشتی هوشمند شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.