کشتی حامل ۲۰۰ تن مرکبات، از امیرآباد به روسیه حرکت کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران از بارگیری و حرکت نخستین کشتی حامل ۲۰۰ تن مرکبات از بندر امیر آباد به مقصد روسیه خبر داد.

کشتی حامل ۲۰۰ تن مرکبات، از امیرآباد به روسیه حرکت کرد

به گزارش ممتاز نیوز، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در حاشیه ارسال این محموله در محل بندر امیر آباد افزود: اگرچه همواره بیشترین صادرات مرکبات به خارج از کشور از محصولات تولیدی مازندران بوده است، اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات سورتینگ و بسته بندی ، مرکبات استان از طریق بنادر استان های دیگر کشور به خصوص از بندر آستارا انجام می شده است.

وی با اظهار این که امروز برای نخستین بار ۲۰۰ تن صادرات مرکبات شامل نارنگی و پرتقال از بندر امیرآباد به مقصد روسیه بارگیری و حرکت کرده است، بیان داشت: امیدواریم به توجه به ظرفیت صادرات ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تنی مرکبات استان و شرایط مناسب سورتینگ و بسته بندی شاهد رونق این میوه از طریق این بندر باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با بیان این که طبق آمار رسمی امسال حدود ۱۸۰ هزا تن انواع مرکبات استان به خارج از کشور صادر شده است، ادامه داد: صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه دارد.

خیریانپور میزان صادرات مرکبات مازندران طی سال گذشته را ۱۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از آن جایی که کیفیت و میزان تولید مرکبات به خصوص پرتقال امسال استان بهتر و بیشتر است، صادرات مرکبات تا ۳۰۰ هزار تن پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.