کشفیات تازه درباره مرگ یاسر عرفات/ رئیس تشکیلات خودگردان به قتل رسیده است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره  تحقیقات جدید نشان می دهد یاسر عرفات بر اثر تاثیرات پلوتونیوم سمی مرده است که در صورت اثبات به معنی این است که او توسط شخص یا اشخاصی به قتل رسیده است.

پیشتر در زمانی که حال یاسرعرفات که برای درمان به فرانسه رفته بود به طور ناگهانی  رو به وخامت رفت و سرانجام به فاصله کوتاهی پس از آن با زندگی وداع کرد، شایعاتی مبنی بر دست داشتن سرویس های اطلاعاتی موساد و تیم امنیتی تشکیلات خودگردان در مرگ او بر زبان ها جاری شد.

در این زمینه حتی از افرادی از جمله دحلان رئیس دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و برخی دیگر نام برده شد که هیچگاه به طور جدی پیگیری نشد.

با این همه به تازگی اخباری در رسانه منتشر می شود که نشان از درست بودن حدس و گمان ها و شایعات درباره مرگ یاسر عرفات دارد.

به گزارش واحدمرکزی خبر، شبکه الجزیره در خبری که آن را حادثه ای علمی و رسانه ای با ابعاد سیاسی دانست مدعی شد توانسته است با کمک کارشناسان و دانشمندان بین المللی و با اجرای یک تحقیق گسترده تلویزیونی درمورد علت فوت یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از نظر علمی اثبات کند که علت مرگ وی وجود پلونیوم سمی در سطح بالا، در لباسها و وسائل اطراف او در طول بیماری بوده است.

نکته مهم این است که این میزان پلونیوم فقط در نیروگاههای هسته ای قابل تولید است. گزارشگر الجزیره گفت محققان با به دست آوردن و بررسی کیف حاوی لباسهای عرفات که از هنگام بستری شدن وی در بیمارستان نظامی پاریس در فرانسه همراه او بوده است به چنین نتیجه ای رسیده اند.

عرفات پس از عزیمت از رام الله به این بیمارستان در پاریس، امیدوار بود حالش بهبود یابد با این حال نه تنها بهبود نیافت بلکه در یازدهم نوامبر ۲۰۰۴ ، بر اثر نوعی بیماری ناشناخته فوت کرد. با این حال هیچ گونه تشریحی روی بدن او صورت نگرفت.

هم اینک الجزیره پس از هشت سال، در تحقیقی مفصل و با کمک دانشمندان در مرکز دانشگاهی پزشکی قانونی در لوزان سوییس به نتیجه شگفت آوری رسیده است، نتیجه ای که در پی  بررسی کیف حاوی لباسهای وی به دست آمده است.

دانشمندان ابتدا آلوده بودن لباسهای عرفات را به سموم متعارف بررسی کردند. آنان ابتدا تارهای موی به جای مانده در کلاه وی را بررسی و تاکید کردند که این تارهای مو متعلق به عرفات است، با این حال پس از بررسی علمی کلاه و وسائل او ، اثری از سمهای متعارف نیافتند. دانشمندان سپس در پی یافتن هر گونه سم غیر متعارف در لباسهای عرفات برآمدند، از جمله امکان آلوده بودن لباسهای عرفات به مواد اشعه دار پیشرفته، با این حال آنان به این نتیجه رسیدند که پی بردن به علت مرگ عرفات، نیازمند تجهیزات بسیار تخصصی و پیشرفته است ، تجهیزاتی غیر از آن چه عموما در بیمارستانها یافت می شود. دانشمندان بر همین اساس، وسائل و لباسهای عرفات را در مرکز رادیو فیزیک در لوزان سوییس بررسی کردند و به نتایج شگفت آوری دست یافتند. آنان کلاهی را که عرفات هنگام ترک رام الله بر سر گذاشته بود بررسی کردند و در نمونه هایی که از آن گرفتند، میزان بالایی از پلونیوم یافتند و این در حالی بود که همه نمونه ها، متعلق به عرفات بود، نمونه هایی که محتوی آثار مشخص بیلوژیک بود. دانشمندان پس از مقایسه هایی که روی این آثار انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مقدار زیادی پلونیوم به صورت غیر عادی در لباسهای عرفات وجود دارد و این در حالی است که پلونیوم فقط در نیروگاههای  هسته ای تولید می شود. این ماده سمی در سال ۲۰۰۶ بر سر زبانها افتاد یعنی هنگامی که الکساندر لدولینکو  جاسوس فراری روس به تدریج در یکی از بیمارستانهای لندن جان سپرد. محققان در بررسیهای خود فهمیدند این جاسوس روس در یک رستوران یک وعده غذا خورده است، واین وعده غذا، حاوی پلونیوم بوده است هر چند  با چشم عادی دیده نمی شده است و همین پلونیوم باعث مرگ او شده است. دانشمندان با بررسی نمونه هایی برای تعیین میزان پلونیوم در لباسهای متعلق به عرفات، متوجه شدند که چگونگی مرگ وی و الکساندر لدولینکو جاسوس روس بسیار شبیه یکدیگر است. محققان این موضوع را به همسر عرفات اعلام کردند و از این طریق به نمونه های بیشتری دست یافتند و در نهایت به طور قطع اعلام کردند که علت مرگ عرفات، همین پلونیوم سمی بوده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.