کشف ارتباط نوشیدن شیر و کسب جایزه نوبل

۲۷م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مطالعه پیشین نیز از ارتباط قوی بین میزان مصرف شکلات در کشورها و دستیابی به جایزه نوبل خبر داده بود. این بررسی حاکی از آن بود که فلاونوئید موجود در شکلات عامل افزایش توان مغز است.

محققان از این یافته به این نتیجه رسیدند، از آنجا که شکلات اغلب با شیر ترکیب می گردد شیر نیز می تواند یکی از مهمترین عوامل دست یابی به جایزه نوبل باشد.

در مقاله ای که در نشریه Practical Neurologyمنتشر شده است، دانش پژوهان داده های سال ۲۰۰۷ سازمان غذا و دارو را در مورد مصرف شیر در ۲۲ کشور بررسی کرده و با در نظر گرفتن اطلاعات به دست آمده از پژوهشگران نظریه شکلات، به ارتباط قوی بین نوشیدن شیر و برنده جایزه نوبل شدن ارتباطی وجود دارد. 

در سوئد به ازای هر ۱۰ میلیون نفر، ۳۳ نفر برنده جایزه نوبل شده اند. اگرچه این کشور میزبان کمیته نوبل است اما از سوی دیگر میزان مصرف شیر در این کشور نیز بالاترین میزان در دنیا است و هر فرد سالانه ۳۴۰ کیلوگرم شیر مصرف می کند.

سوئیس که هر یک از شهروندانش سالانه ۳۰۰ کیلوگرم شیر می نوشند نیز نسبت مشابهی در کسب جایزه نوبل دارد. در این کشور از هر ۱۰ میلیون نفر ۳۲ نفر به نوبل رسیده است.

از سوی دیگر چین کمترین تعداد برندگان جایزه نوبل را دارد، این در حالی است که این کشور کمترین میزان مصرف شیر را نیز دارد. در این کشور هر نفر سالانه ۲۵ کیلوگرم شیر می نوشد.

اما یک توضیح محتمل بیولوژیک برای این ارتباط وجود دارد: شیر غنی از ویتامین D  است که می تواند توان مغزی را افزایش دهد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.