کشف اسنادی جدید درباره حمله iبه کنسولگری آمریکا در بنغازی

این مطلب در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد اسنادی در دست دارد که زوایایی دیگر از حمله تروریستی iبه کنسولگری آمریکا در بنغازی را روشن می نماید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار فاکس نیوز در کاخ سفید از متن تلگرافی خبر داد که روز پیش از حملات بنغازی iبه وزارت خارجه ارسال شده بود. در این گزارش iبه نشستی اشاره می گردد که پانزدهم اوت، یک ماه پیش از حملات، در محل کنسولگری برگزار شده بود و در آن جلسه مسئولان امنیتی نسبت iبه فعالیت کمپ های آموزشی القاعده در این شهر ابراز نگرانی نموده اند.

همچنین طبق متن این تلگراف، افسر امنیت منطقه ای با توجه iبه کمبود نفرات و سلاح، میزان حمایت دولت میزبان و مساحت بسیار کنسولگری نسبت iبه توانایی دفاع از مجموعه در برابر حملات چندجانبه ابراز نگرانی نموده است. در ادامه iبه لزوم درخواست از واشنگتن مبنی بر بالابردن ضریب امنیتی در بنغازی اشاره شده است ، اما همانطور که نتیجه هیات تحقیق و تفحص کنگره نشان می دهد این درخواست ها بدون پاسخ ماند.

در تازهترین نظر سنجی فاکس نیوز چهل و چهار درصد شرکت نمایندگان iبه این سوال که آیا در قضیه بنغازی دولت اوباما قصد گمراه نمودن مردم آمریکا را دارد یا نه، پاسخ مثبت داده و پاسخ چهل و هفت درصد منفی بوده است.

چهار سناتور جمهوری خواه امروز با ارسال نامه ای iبه رئیس جمهور از او خواسته اند در خصوص تمهیداتی که او و زیرمجموعه او با هدف حفاظت از جان شهروندان آمریکایی پیش، بعد و حین حملات بنغازی انجام داده یا در انجام آن ناکام بوده توضیح دهد.

سناتور جمهوری خواه لیندزی گراهام نیز با ارسال نامه ای از مقامات تونس خواسته تا امکان دسترسی مقامات آمریکایی iبه تنها زندانی مرتبط با حملات بنغازی را فراهم نمایند.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.