کشف انبار مواد غذایی خارجی تقلبی و تاریخ قبل در بوشهر/ورود اینترپل برای پیگیری موضوع

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی انبار بزرگی که اقدام به تغییر تاریخ مصرف اقلام فاسد و توزیع آن در سطح کشور می‌کرد، خبر داد.

سردار حیدر عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ماموران انبار بزرگی را که تبدیل به محلی برای دپوی کالاهای خارجی تقلبی و تاریخ مصرف قبل شده بود را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران تحقیقات خود در این زمینه را ادامه داده و از صحت و سقم اطلاعات واصله و همچنین چگونگی فعالیت این انبار مطمئن شدند، افزود: پس از هماهنگی با مقام‌قضایی عوامل پلیس شهرستان گناوه به محل این انبار رفته و اقدام به بازرسی از آن کردند.

رییس پلیس بوشهر با بیان اینکه چندین تن در رابطه با این پرونده دستگیر شدند افزود: در تحقیقات بعدی ماموران مشخص شد که سودجویان اقلام مکشوفه را که عمده آنان خوراکی بوده از کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد کشور کرده و پس از آن با شگردهای خاص و روش‌های ماهرانه با استفاده از دستگاه پرس اقدام به تغییر تاریخ مصرف آنان و درج تاریخ مصرف تازه به روی آنان می‌کردند.

عباس‌زاده با بیان اینکه عمده اقلام مکشوفه در این انبار همگی از نوع تاریخ مصرف قبل بودند به ایسنا گفت:‌ متهمان با تغییر تاریخ مصرف قصد داشتند این مواد را به سطح کشور به ویژه بازار استان‌های تهران و فارس منتقل کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عمده اقلام مکشوفه از این اشخاص را چای، برنج، روغن، تن‌ماهی، آدامس، سیگار، نوشابه و … اعلام کرد و افزود: این مواد همگی دارای برندها و مارک‌های خارجی بود.

وی با اشاره به حجم بسیار کالاها و زمان‌بربودن شمارش و ارزیابی دقیق آنها خارج نشان کرد: ارزیابی‌ها و برآوردهای اولیه حاکی از این است که اقلام موجود در این انبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

عباس‌زاده همچنین از پلمپ پاساژی که به محل دپوی اجناس این انبار برای توزیع در بازار تبدیل شده بود، خبرداد و افزود: خوشبختانه تا پیش از اینکه سودجویان اقدام به توزیع اقلام تاریخ مصرف قبل در سطح کشور کنند، پلیس آنان را ناکام گذاشت و اجناس موجود در این پاساژ نیز توقیف شد.

ورود اینترپل برای پیگیری موضوع

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به شناسایی ردپایی از بعضی از اشخاص حاضر در خارج از کشور برای ورود این مواد به داخل به ایسنا گفت: از اینترپل نیز خواسته‌ایم برای شناسایی و دستگیری اشخاص مرتبط با این حلقه در خارج از کشور وارد عمل شوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.