کشف بیش از چهار و نیم میلیون لوح فشرده مبتذل و غیر مجاز

رییس پلیس پایتخت خبر داد:

از کشف بیش از چهار و نیم میلیون سی دی و دی وی دی مبتذل و غیرمجاز در مرحله دوم برخورد با محصولات ضد فرهنگی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین ساجدی‌ نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از طرح هایی که در راستای طرح امنیت محله محور، از سوی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به اجرا درآمده است، طرح برخورد با تولیدکنندگان، تکثیر‌کنندگان و فروشندگان لوح های غیرمجاز و اقلام ضد فرهنگی است.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح در سال جدید افزود: در این مرحله از طرح پلیس تهران بزرگ موفق به کشف بیش از چهار و نیم میلیون حلقه سی‌دی و دی وی دی مستهجن شده است که بیش از دو و نیم میلیون حلقه آن شامل بازی‌های خشن و غیرمجاز می باشد.

وی تصریح کرد:تکثیر و تولید‌کنندگان دستگیر شده در این طرح قصد داشتند این لوح های فشرده مبتذل و مستهجن و همچنین بازی های غیرمجاز را در سطح شهر تهران و شهرستان های کشور توزیع و به فروش برسانند که خوشبخانه موفق نشده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان دستگیر شده در این طرح در دو باند تهیه و توزیع لوح های فشرده فعالیت داشتند که همگی شناسایی و دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به این موضوع که لوح‌ های فشرده بدون مجوز و هولوگرام وزارت ارشاد از نظر پلیس غیرمجاز شناخته می‌شوند، گفت: پلیس با تکثیر و توزیع این محصولات برخورد خواهد کرد، چرا که این محصولات ضد فرهنگی و خصوصا بازی‌ های خشن و غیرمجاز، بر روح و روان جوانان تأثیر گذاشته و زمینه ساز درگیری و نزاع خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که نزاع و درگیری به وقوع پیوسته در حاشیه پارک طالقانی، نمونه بارزی از این مشاهده این گونه بازی‌ ها است، گفت: هم اکنون ۴ عامل اصلی درگیری پارک طالقانی دستگیر شده‌ و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: پارک های شهر تهران امن است و در ایام تعطیل شهروندان از این مکان ها استفاده می کنند همچنین پلیس پارک و کوهستان در همه تفرجگاه های شهر تهران مستقر بوده و در راستای آرامش شهروندان تلاش می کنند.

وی در پایان با اشاره به همکاری ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در طرح های انجام شده پلیس گفت: نظارت بر مجموعه های متولی تولید و تکثیر فیلم های دارای مجوز و همچنین تلاش برای تهیه و توزیع مناسب فیلم های فرهنگی باعث کاهش گرایش جوانان و نوجوانان به سوی فیلم های مبتذل و بازی های خشن خواهد بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.