کشف جدید در پیشگیری از دیابت؛ ادویه کاری

گروهی از پزشکان تایلندی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند ادویه کاری حاوی ماده‌ای است که مصرف آن در پیشگیری از دیابت در افراد مستعد ابتلا به این بیماری،‌ موثر است.

 پزشکان می‌توانند از این ماده موجود در «کاری» برای تولید مکمل‌های پیشگیری کننده از دیابت، استفاده کنند. این ماده کروکومین نام دارد.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، پزشکان تایلندی که نتایج آزمایشات خود را در مجله «مراقبت از دیابت» به چاپ رسانده‌اند، دریافتند مصرف روزانه دوز مشخصی از کرکومین به مدت ۹ ماه متوالی در پیشگیری از بروز دیابت نوع دوم در افراد مبتلا به عارضه پیش دیابت، تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

 عارضه پیش دیابت به حالتی گفته می‌شود که در آن سطح قند خون افزایش می‌یابد اما به اندازه‌ای نیست که بتوان گفت فرد به دیابت مبتلا شده است اما این عارضه اگر کنترل نشود، پیشرفت کرده و به دیابت نوع دوم تبدیل می‌شود. این ماده در زردچوبه نیز یافت می‌شود. مطالعات قبلی نیز نشان داد که کرکومین می‌تواند با التهاب و آسیب‌های اکسیدیته وارد شده به سلولهای بدن مبارزه کند.

 به گفته متخصصان؛ دو فرآیند التهاب و آسیب‌های اکسیدیته از عوامل خطرزا و موثر در بروز طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله دیابت نوع دوم هستند. این مطالعه که روی ۲۴۰ داوطلب تایلندی بزرگسال انجام گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.
۳۰۱۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.