کشف دارویی تازه برای آلزایمر

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز :  محققان مؤسسه سالک در سن‌دیگو طی تحقیقی  دارویی به نام J147 کشف کردند که سطح پروتئین‌هایی را که مسئول یادگیری و حافظه می باشند، افزایش ‌داده و میزان پروتئین‌هایی را که با مرگ سلول‌های مغزی در ارتباطند کاهش می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛ این تحقیق که ۱۳ می در مجله مطالعات و درمان آلزایمر به چاپ رسید، بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد و نشان داد که چگونه درمان موش‌ها با داروی تازه J147 منجر به افزایش فاکتورهای لازم برای تصحیح عملکرد حافظه می‌شود.

دکتر دیوید شوبرت، رئیس آزمایشگاه نوروبیولوژی سلولی، در مورد این تحقیق می‌گوید: رویکرد ما نسبت به غربالگری داروها بسیار متفاوت از آن چیزی است که در شرکت‌های داروسازی به کار می‌رود.

وی افزود: آلزایمر بیماری پیچیده‌ای است که با افزایش سن رابطه مستقیم دارد. هدف ما تولید داروهایی مانند J147 است که مسمومیت‌زایی‌های مختلف مرتبط با آلزایمر را کاهش ‌دهد، نه فقط یکی از آن‌ها را. ما معتقدیم که J147 بهترین دارو برای بیماری آلزایمر است.

همچنین به نقل از محققان، تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که J147 و داروی دیگری به نام دونیزیل، حافظه کوتاه‌مدت را تقویت می‌کنند و داروی J147 حافظه مکانی را نیز که مربوط به یادآوری اطلاعات مکان‌های مختلف است بهبود می‌بخشد.

این دارو برای آنکه در مورد انسان به کار رود، باید مراحل آزمایشات بالینی را سپری کند. البته موفقیت J147 در آزمایش روی حیوانات، تضمینی برای نتیجه‌بخش بودن آن در انسان‌ها نیست.   

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.