کشف فسیل عجیب یک موجود دریایی/ بازسازی تصویر حیوان ۴۲۵ میلیون ساله

۲۲م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، این موجود دریایی از خانواده صدفها به وسیله خاکستر آتشفشان حفاظت شده است، زمانی که بریتانیا دارای آب و هوای نیمه استوایی یا تقریبا استوایی بود.

بازسازی موجود کوچک شبه میگو که ۴۲۵ میلیون سال سن دارد

دیوید سیوتر از دانشگاه لستر اظهار داشت که این دو گونه صدف کشف شده نشان دهنده یک سرده و گونه می باشند که برای علم کاملا تازه محسوب می گردد. این گونه پالین آویبلا نامگذاری شده است.

سرده آنها به نام یک شخص ویژه نامگذاری شده و آویبلا نیز به معنای پرنده زیبا است که به سبب شباهت این موجود و به ویژه صدف آن به بال پرنده نامگذاری شده است.

خانواده صدف ها دارای فراوان ترین فسیلها در میان مفصل داران می باشند که تقریبا در بسیاری از نقاط ملاحظه شده اند، از سوی دیگر در بسیاری از محیطهای مرطوب و نزدیک آب امروز نیز بسیار متداول می باشند.

سیوتر یادآور شد: اهمیت این اکتشاف در این است که بافت نرم این صدفها که به صورت فسیل حفظ شده بود بسیار نادر بوده است که تاکنون شناسایی نشده است.

این موجودات کوچک به صورت مجازی با اسکنرها بازسازی شده است تا از هر طرف فسیل تصویری ارائه شود

این موجودات ۴۲۵ میلیون ساله پالین آویبلا نامگذاری شده اند

این فسیلهای بسیار قدیمی با استفاده از یک تکنیک شبیه سمباده زدن لایه به لایه و تصویربرداری از هر مرحله بازسازی شده است.

سیوتر اضافه کرده است که حفظ قسمتهای نرم بدن این موجود پدیده نادری است که در آمار فسیلهایی که تاکنون کشف شده رخ داده است و این امر سبب شده است که ما بینش منحصر به فردی در رابطه با زیست شناسی باستانی، ساختار و تکامل حیوانات به دست آوریم که در غیر این صورت علم در این رابطه گمراه می شد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.