کشف قدیمی‌ترین عشق مادرانه

تیمی بین‌المللی از دانشمندان به رهبری پروفسور دیوید سیوتر از دانشگاه لیسستر، پرتره‌ای متعلق به ماقبل‌تاریخ از عشق والدین به فرزند را در یک فسیل ۴۵۰ میلیون ساله شناسایی کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،یک “مهدکودک دریایی” گونه‌ حیوان جدیدی را به نمایش گذاشته که با خوابیدن روی تخم‌ها و نوزادان تازه سر از تخم‌ بیرون‌ آورده احتمالی‌اش، از آن‌ها نگهداری کرده است.

تیم علمی این گونه جدید را Luprisca incuba نام گذاشت، که بخش Lucina آن مربوط به الهه زایمان است و به این واقعیت اشاره می‌کند که این فسیل‌ها باستانی هستند و در هر مورد، مادر روی تخم‌هایش خوابیده است.

این یافته‌ها سرنخ‌های قاطعی دال بر استراتژی تولیدمثل و نگهداری از فرزند را ارائه می‌دهد که دست کم برای ۴۵۰ میلیون سال حفظ شده‌اند. این کشف همچنین قدیمی‌ترین رخداد تاییدشده از ostracods (سخت‌پوستان ریز خرچنگ‌مانند) را در سوابق فسیلی به نمایش می‌گذارد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه‌های انگلیس، امریکا و ژاپن گونه‌های مهم فسیلی جدید را در گل‌سنگ‌های ایالت نیویورک در امریکا کشف کرد که قدمت آن‌ها به دوران اردویسین زمین‌شناسی باز می‌گردد. طول فسیل‌های تازه‌کشف‌شده دو تا سه میلی‌متر گزارش شده و آن‌ها به خوبی خوب حفظ شده‌اند.

جزئیات یافته‌های جدید در مجله Current Biology منتشر شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.