کشف قدیمی‌ترین نامه دنیا +عکس

فروردین ۱۴۰۳

نامه ها امروز به صورت الکترونیکی شده است و تنها با زدن چند دکمه می توان در کمتر از یک ثانیه آن را به دست طرف مقصد رساند اما در قبل سیستم های پستی وجود نداشت و ارتباط میان دونفر بسیار سخت بود.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، حتما در فیلم های سینمایی دیده اید که فردی در جزیره ای دور افتاده گم میشود و برای نجات نامه خود را به دل دریا می سپارد. در خارج از فیلم نیز اشخاصی بوده اند که نامه های خود را به دل دریا سپرده اند و بعضی مواقع بیشتر از سن بسیاری از ما این نامه ها در دریا سرگردان بوده اند.

“ساتیو توربر” به تازگی کشف بزرگی انجام داده است زیرا او توانست قدیمی ترین نامه دنیا دقیقا در حاشیه ساحل شهر “توفینو” در کانادا پیدا کند. او در هنگام قدم زدن در ساحل چشمش به یک بطری قدیمی می خورد و پس از بازرسی متوجه می گردد نامه ای داخل آن وجود دارد.

نکته جالب این است که او قصد بازکردن نامه را ندارد زیرا قدمت این نامه بسیار عجیب است. این نامه ۱۰۷ سال در دریا سرگردان بوده و این زمان کمی نیست. این نامه این روزها به عنوان قدیمی ترین نامه دنیا شناخته می گردد.

برخی از نوشته های این نامه از پشت شیشه قابل ملاحظه است که به نظر می رسد در ماه سپتامبر سال ۱۹۰۶ نوشته شده و امضای فردی به نام “ارل ویلارد” روی آن آمده است. آدرسی که روی این نامه قرار دارد برای محلی است که این روزها موزه شده است.

پیدا شدن نامه ۱۰۷ ساله در حالی است که سال قبل یک ماهیگیر اسکاتلندی توانسته بود نامه ای ۹۸ ساله را پیدا کند. این رکورد سال قبل در کتاب رکوردهای گینس بود که با نامه”توربر” رکورد او جابه جا شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.