کشف “نانواسفنج‌هایی” در بدن برای کشتن کروناویروس‌ها

دانشمندان موفق به کشف و ساخت نانوذراتی موسوم به نانواسفنج شده‌اند که قادر است عفونت کروناویروس جدید را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، دانشمندان نانواسفنج‌هایی را کشف کرده‌اند که احتمالاً می‌توانند جلوی عفونت کووید-۱۹ را بگیرند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، متخصصان ادعا کرده‌اند که نانوذرات موجود در غشای سلول‌های ایمنی بدن و غشای سلول‌های ریه انسان می‌توانند با جذب و خنثی کردن ویروس “SARS-CoV-۲” در سلول، کروناویروس جدید را مجبور کنند تا توانایی تولید مثل و عفونی کردن سلول‌های میزبان را از دست بدهد.

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو نانواسفنج‌هایی را ساخته‌اند که سپس توسط محققان دانشگاه بوستون مورد آزمایش قرار گرفت. این ذرات در مقیاس نانو به دلیل توانایی در خود کشیدن سموم و عوامل بیماری‌زا به این نام خوانده می‌شوند.

آزمایشات نشان داد که نانواسفنج‌ها چه در سلول‌های ریه و چه در سلول‌های ایمنی می‌توانند ویروس “SARS-CoV-۲” را وادار کنند تا عفونت ویروسی خود را تا ۹۰ درصد از دست بدهد.

محققان می‌گویند نانوذرات پنهان شده در غشای سلول‌های ریه و غشای سلول‌های ایمنی بدن انسان می‌توانند ویروس “SARS-CoV-۲” را در ظرف کشت سلولی جذب و خنثی کنند و باعث می‌شوند که این ویروس توانایی خود را برای ربودن سلول‌های میزبان و تولید مثل از دست بدهد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.