کشف یک کره‌ چشم اسرارآمیز / عکس

عدسی و مردمک این کره چشم شبیه ماهی های مرکب آبهای عمیق است. چشمهای یک ماهی مرکب آبهای عمیق می تواند به بزرگی توپهای فوتبال باشد و به سادگی هم از بدن آنها خارج می شوند.

مهر:مردم ساحل پومپانو در سنت پیترزبورگ آمریکا در ایالت ایندیانا با مشاهده یک کره چشم عجیب و اسرار آمیز که از دریا به ساحل رسیده شگفت زده شدند.

دانشمندان که از آنها برای پیدا کردن راز این کره چشم کمک خواسته شده اظهار داشتند که این کره چشم شاید متعلق به یک ماهی مرکب غول آسا و یا یک نهنگ باشد.

این درحالی است که بازار حدس و گمان درباره این کره چشم آبی رنگ به ویژه در دنیای مجازی به قدری زیاد شده که به عمق شایعات اضافه شده است.

درحال حاضر چشمهای بسیاری به پاسخ احتمالی دانشمندان خیره مانده است، زیست شناسان دریایی دیروز جمعه ۲۱ مهر ماه این کره چشم که از بدن صاحب آن جدا شده را مورد بررسی قرار دادند.

این کشف شگفت انگیز با یخ به موسسه تحقیقات ماهی و حیات وحش فلوریدا در سنت پیترزبورگ منتقل شده تا DNA آن آزمایش شود.

کارلی سگلسون سخنگوی این موسسه اظهار داشت: درحال حاضر دانشمندان روی حفظ این چشم کار می کنند.

گیون کوواچی از ساکنان ساحل پومپانو هفته گذشته درحال قدم زندن در امتداد ساحل این کره چشم را که بسیار تازه بود و هنگامی که آن را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشت و به یخچال منتقل کرد هنوز از آن خون می چکید.

کوواچی پس از این اقدام با پلیس تماس گرفت و آنها نیز به وی پیشنهاد کردند که با مقامات حیات وحش ایالتی تماس بگیرد.

پس از آن که کمیسیون حیات وحشت از این جسم کروی عکس گرفت خبر کشف یک کره چشم اسرار آمیز و بزرگ به سرعت پخش شد.

جورج بورگس استاد زیست شناسی دریایی دانشگاه فلوریدا اظهار داشت: این چشم می تواند متعلق به یکی از گونه های نیزه ماهی باشد که برخی از آنها بیش تر از ۴۵۰ کیلوگرم وزن دارند. شاید یک ماهیگیر آن را در آورده باشد.

وی افزود: من حتی متعجب نمی شوم اگر این چشم متعلق به یک کوسه ماهی باشد چرا که این گونه ها در جنوب شرقی فلوریا مشاهده می شوند. چشمهای این نوع کوسه ماهی ها می توانند به بزرگی یک گریپ فروت باشند.

هیتر برکن گریسوم استادیار علوم دریایی در دانشگاه بین المللی فلورید اظهار داشت که عدسی و مردمک این کره چشم شبیه ماهی های مرکب آبهای عمیق است. چشمهای یک ماهی مرکب آبهای عمیق می تواند به بزرگی توپهای فوتبال باشد و به سادگی هم از بدن آنها خارج می شوند. این درحالی است که دانشمندان کمیسیون حیات وحش اطراف چشم تکه های استخوان پیدا کرده اند و این امر نظریه ماهی مرکب، اختاپوس و کوسه های را رد می کند.

سیدنی پیرس استاد زیست شناسی دانشگاه فلوریدای جنوبی با اشاره به سابقه مشاهده موجودات عجیب در فلوریدا اظهار داشت: دردهه ۱۸۹، بقایای یک حیوان عجیب در ساحل سنت آگوستین مشاهده شد که ساکنان آن را هیولای سنت آگوستین نامگذاری کردند چرا که این حیوان شبیه یک اختاپوس غول پیکر افسانه ای بود، اما بعدها مشخص شد که این حیوان عجیب چیزی جز لاشه تجزیه شده یک وال نیست.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.