کشف ۱۲۴ هزار و ۱۲۵ تخلف صنفی/ ۲۴ هزار تماس تلفنی مردم برای تخلف های صنفی

جواد تقوی  با اعلام این خبر اضافه کرد : در طول عملیاتی شدن این طرح‌ تیم‌های بازرسی توانستند طی بازرسیهای نوبه‌ای و موردی منظم و هدف‌دار ، از ۱۲۱هزار و ۲۹۰۱ بنگاه اقتصادی و بازرگانی در سراسر کشور بازرسی بعمل‌آورند.
به گزارش خبرآنلاین وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۸۹۵۷۴ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۳۴ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۴۷۱ هزار ریال تشکیل شده که برای سیر مراحل قانونی و صدور رای به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال گردیده است.
به گفته وی این طرح از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۰ با افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات و ضرورت کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم و با بسیج بازرسان سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت ، بازرسان اصناف، اتحادیه‌ها و ناظران افتخاری، همزمان در سراسر کشور شروع و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه داشت.
وی اضافه کرد : جلوگیری از گرانفروشی کالا و خدمات این سازمان مطابق شرح وظایف و حوزه فعالیت خود در برخورد با تخلفات صنفی امسال نیز همچون سالهای گذشته در برخورد با تخلفات صنفی اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز را در دستورکار خود قرار داد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات در ادامه تصریح کرد : در طرح نظارتی نوروز امسال مردم تعامل وهمکاری خوبی با سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت داشته اند به طوری که بیش از۵۴ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۴ در خصوص راهنمایی، قیمت کالاها و خدمات، گزارش، نقطه نظر و پیشنهادات شهروندان برقرار شده و از مجموع این تماس‌ها، بیش از ۲۴ هزار گزارش قابل پیگیری بوده است.
این مقام مسئول همچنین افزود : در چارچوب سیاستهای سازمانی و دفاع از حقوق شهروندان و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی، ۵ هزار مورد گشت‌های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاههای ذیربط استانی جهت نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در سطح کشور برگزار شد.
وی با تاکید بر نقش فعال ناظرین افتخاری در کنترل قیمت ها و کشف تخلفات صنفی در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: طی این مدت تعداد ۱۵ نفر از ناظرین افتخاری با سازمان‌های صنعت ، معدن و تجارت همکاری داشته اند .
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.