کشف ۲ قبر متعلق به دور قاجار در مازندران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل از کشف دو کشف دو قبر متعلق به دوره قاجار در مسجد جامع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محمدرضا شیدفر عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه مسجد جامع آمل متعلق به قرن دوم هجری است، اظهار داشت: این مسجد حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است و در دوران‌های تاریخی تاریخ‌نویسان برای استناد به موارد مهم تاریخی مانند حکومت علویان به این مسجد اشاره می‌کردند.

وی با بیان اینکه در طول عمر این مسجد بازسازی و مرمت خاصی بر روی آن انجام نشده است، افزود: این مسجد به عنوان یکی از مساجد درجه یک آمل در ردیف مساجد بزرگی مانند قم، اصفهان، ساوه و اردستان نام برده می‌شود.

شیدفر با اشاره به اینکه کار بازسازی این مسجد از سال گذشته آغاز شده است، بیان داشت: در جریان بازسازی این مسجد دو قبر متعلق به دوره قاجار شناسایی شد و اجسام و سفالینه‌هایی از آن استخراج شد.

وی افزود: ظروف سفالی خارج شده از این قبور دارای اشکال و طرح‌هایی هستند که تاکنون گفته می‌شد تنها در نیشابور ساخته می‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اشاره به اینکه این آثار متعلق به تاریخ مردم شهرستان آمل است و معتقدم باید در معرض دید عموم باید قرار بگیرد، بیان کرد: مردم باید بدانند که سرنوشت و گذشتگانشان چه فعالیت‌هایی انجام می‌داده‌اند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.