کشف ۲۵گونه ماهی در آسیا/ تصویر ماهی افسانه‌ای با چشمان رنگین کمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اظهارات مارک وی اردمان زیست شناس دریایی سازمان بین المللی حفظ منابع طبیعی که نام این ماهی را بسلتس افسانه ای انتخاب کرده گفت: این ماهی به گروه نوعی ماهیان گرمسیری تعلق دارد که معمولا در گروه های ده تا صد نفره حرکت می کنند، ماهیان نر این گروه ها معمولا رنگها بسیار روشنی دارند.

نویسنده این کتاب با گردآوری اطلاعات ۶۰ سال جزئیاتی را درباره ۲۵۰۰ گونه ماهی تپه های دریایی منتشر کرده اند.

نویسنده با بررسی ماهیان متنوع در مثلث مرجانی شرق آسیا، دریای جنوب چین، دریای آندامان ابراز امیدواری کرده است که بتوانند تصمیم گیران سیاسی را متقاعد کند که به این مناطق در راستای حفظ منابع طبیعی اهمیت بیشتر بدهند.

ماهی قورباغه ای

تصویر نادری که ماهی قورباغه ای غول پیکر با نام علمی (Antennarius commersoni) را نشان می دهد. این ماهی زیر مجموعه ای از گونه ماهی ماهیگیر است که باله هایی شبیه پا در دو طرف بدن خود دارد.

ماهی سه پایه

ماهی سه پایه که اخیرا در ۶۰ متری زیر دریا کشف شده و گونه ظریف، زیبا و کوچکی است. این ماهی کوچک در گروه های تشکیل شده از ۸ تا ۱۵ ماهی حرکت می کنند. این گونه از ماهیان نزدیک آبهای پاکیزه و شنهای سفید حرکت می کند و اگر تهدید حس کنند داخل شنها می روند.

اردمان امیدوار است که این کتاب تواند الهام بخش مردم این منطقه ( اندونزی ) باشد تا بتوانند اهمیت بیشتری به تنوع زیستی دریایی منطقه خود بدهند و از آن حفاظت کنند. از سوی دیگر تلاشهای دولتی می تواند منابع دریایی را مدیریت بهتری کرده و سامان دهد تا شهروندان بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

فیله ماهی

تصویر مارماهی که لقمه ای بزرگتر از دهان خود برداشته به عنوان یکی از تصاویر نادر در این کتاب منتشر شده است.

این نوع از مارماهی دو ردیف آرواره های دندان دار برخوردار است که طعمه را داخل آن می کشد و تداعی کننده فیلمهای علمی تخیلی است که درباره بیگانگان فضایی ساخته می شود.

عقرب ماهی عجیب

عقرب ماهی که نام علمی آن (scorpionfish Pteroidichthys amboinensis) است بیش از ۱۲۰۰ گونه دارد که در سراسر جهان به زهرآلود بودن شناخته شده است.

آب نبات راه راه

یک گونه ماهی زیبای راه راه که شبیه آب نبات است با نام علمی Lepidichthys akiko در این کتاب معرفی شده است این ماهی در آبهای عمیق غرب گینه نو کشف شده است.

گاو ماهی افسانه ای

گونه جدیدی از گاوماهیان افسانه ای که بسیار ظریف هستند و چشمان رنگین کمانی دارند و در عمق ۴۰ تا ۷۰ متری دریا کشف شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.