کشف ۶۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در چند استان مرزی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خبر داد؛

سردار حسین ذوالفقاری از کشف ۶۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در چند استان مرزی کشور طی چند روز گذشته خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اظهار داشت: ساعت ۳ بامداد روز جمعه ماموران هنگ بندر خمیر بوشهر در حوالی خور “سایه خوش” به یک فروند قایق تندرو حامل کالای قاچاق برخورد کردند. قاچاقچیان به محض مشاهده ماموران با توجه به شرایط منطقه خوریات با رها کردن شناور به سمت جنگل های حرا گریختند.

وی ادامه داد: در بازرسی از شناور توقیفی ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق به دست آمد. همچنین تلاش برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: در عملیات دیگری که در هنگ مرزی بانه انجام شد ماموران پاسگاه مرزی “تخت آوالان” در پی کسب خبری مبنی بر انتقال مقادیری کالای قاچاق توسط قاچاقچیان بی درنگ به محل مورد نظر اعزام شدند. ماموران پس از ساعتها کمین با تعدادی از قاچاقچیان که به صورت کوله بری قصد ورود به خاک کشورمان را داشتند برخورد کردند.

ذوالفقاری تاکید کرد: در درگیری که بین ماموران و قاچاقچیان روی داد آنها توان مقابله نداشته و به سمت خاک عراق متواری شدند. در بازرسی از محل درگیری ۴۰ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی به دست آمد. همچنین با تلاش ماموران پایگاه دریابانی بندر لنگه در عملیاتی ۲۶۹ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی نیز کشف شد.

وی با اعلام این‌که ماموران هنگ مرزی بندر لنگه در عملیات جداگانه ای موفق به کشف ۲۴۸ هزار نخ سیگار شده اند، گفت: قاچاقچیان یک فروند قایق حامل کالای قاچاق روز گذشته که از سمت دولاب به مقصد سایه خوش در حرکت بود با حضور مستمر ماموران پایگاه دریابانگی بندر لنگه شناسایی و از آنها ۲۴۸ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد.

گفتنی است؛ کشف، معدوم سازی و خنثی سازی عملیات های ورود سیگار قاچاق به کشور یکی از تاکیدات همیشگی جلسات ستاد مبارزه با دخانیات که ریاست آن با وزیر بهداشت است، بوده است. بر اساس مطالعات در هر ۶ ثانیه یک نفر بر اثر استفاده از سیگار جان خود را از دست می دهد. همچنین پزشکان سیگار را عامل بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان لب، شکاف دهان، ریه و دستگاه تنفس دانسته و مصرف آن را موجب تشدید و ایجاد بیماری های قبلی و عروقی، لثه و دهان، فشار خون و پروستات اعلام کرده اند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.