کشف ۶۳ درصد جرایم اینترنتی در ایران

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا)، از کشف ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی در کشور خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سرهنگ نیک نفس با اشاره به رسیدگی بیش از ۵ هزار پرونده در دو سال گذشته، گفت: کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز با بیش از ۴۴ درصد و هتک حرمت و حیثیت ، انتشار تصاویر خصوصی در فضای سایبری با بیش از ۲۵ درصد بیشترین شکایت های مردم را شامل می شود.
وی، رسیدگی به پرونده دسک تاپ فیشینگ که در روزهای گذشته تعداد زیادی از هموطنان را درگیر خود کرده بود، از جمله اقدامات موفق پلیس فتا اعلام کرد و گفت: متهم این پرونده به جرم یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ نیک نفس، نصب بدافزار و فریب و راهنمایی کاربران به صفحات جعلی برای سرقت اطلاعات حساس بانکی آنان را شیوه این کلاهبردار اینترنتی اعلام کرد.
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا همچنین مقابله با حملات سایبری را یکی دیگر از اقدامات این پلیس دانست و گفت: در پرونده وزارت نفت توانستیم مهاجمان و نفوذگران را از طریق وزارت امور خارجه و پلیس اینترپل در سطح بین المللی ردیابی کنیم.
سرهنگ نیک نفس افزود: متاسفانه به علت همکاری نکردن آمریکا، هنوز مهاجمان معرفی نشده اند، اما از مجاری قانونی این موضوع را پیگیری می کنیم.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.