کشمکش نهادهای دولتی آمریکا بر سر بازرسی لپ‌تاپ مسافران

۲۶م اسفند ،

کشمکش نهادهای دولتی آمریکا بر سر بازرسی لپ‌تاپ مسافران

کشمکش نهادهای دولتی آمریکا بر سر بازرسی لپ‌تاپ مسافران

برخی نهادهای دولتی در آمریکا بر سر قانونی بودن یا نبودن بازرسی از لپ‌تاپ‌های مسافران در مرزهای هوایی و زمینی این کشور درگیر شده‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، آی دی جی نوشت : در حالی که شش هفته قبل وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده بود دولت این کشور هیچ نیازی به مجوز برای بازرسی لپ تاپ ها، نوت بوک ها و دیگر وسایل الکترونیک کاربران در مرزهای این کشور ندارد، یک دادگاه استیناف در این کشور خلاف این حکم نظر داده است.

بر طبق حکم یاد شده اگر دادگاه ها به مسافر یا مسافرانی ظن منطقی نداشته باشند حق ندارند وسایل الکترونیک آنها را جستجو کنند. در هفته های قبل اصرار پلیس مرزی آمریکا برای جستجوی لپ تاپ ها و نوت بوک های مسافران در مواردی سبب مشکلات و آزار مسافران شده است.

لزوم حفظ حریم شخصی کاربران هم مساله دیگری است که مورد اشاره بعضی صاحب نظران قرار گرفته است.

برخی شرکت های تجاری نیز بارها نارضایتی خود را از این رفتار پلیس مرزی آمریکا اعلام کرده و اظهار داشته بودند که چنین بازرسی های منجر به افشای اطلاعات محرمانه تجاری آنان شده است.

علیرغم صدور این حکم کارشناسان می گویند به نظر نمی رسد پلیس و دولت آمریکا به سادگی از اقدامات خود برای بازرسی بدون مجوز وسایل الکترونیک کاربران در مرزهای زمینی و هوایی آمریکا دست بردارند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.