کشورهای غربی در صدد انحراف بیداری اسلامی می باشند/حل‌وفصل ناآرامی‌های مصر با پادرمیانی نخبگان

اردیبهشت ۱۴۰۳

“استاد دانشگاه آزاد” با بیان این که باید عقلا و نخبگان مصری پا در میانی کرده و به نوعی این مسئله را حل و فصل کنند، گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در تلاش می باشند بیداری اسلامی مصر را ابه انحراف بکشاند و دست پرود‌ه‌های خود را به حکومت بنشانند.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، با اشاره به نفوذ و پشتوانه بالای اخوان المسلمین در جامعه مصر و تأثیر آن در  تداوم نآرامی‌ها اظهار داشت:  گروه‌های اخوان المسلمین از نفوذ بسیاری در جامعه مصر برخوردارند، بنابراین بسیار بعید است که از مواضع‌ خود کوتاه بیایند و لذا به نظر می‌رسد سرکوب شدید مردم از سوی آتش جنگ را در جامعه مصری شعله‌ور می‌کند.

وی با تشبیه وضعیت جامعه مصر به وضعیت الجزیره  افزود: مبارزات زیرزمینی و مسلحانه مردم دولت الجزیره را  گرفتار کرد و این در واقع یک جنگ داخلی بود، لذا اگر این وضعیت ادامه یابد مردم مصر هم مانند الجزیره دست به اسلحه برده و با دولت به مبارزه برمی‌خیزند.

قوام با بیان این که باید عقلا و نخبگان مصری پا در میانی کرده و به نوعی این مسئله را حل و فصل کنند، تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی  در تلاش می باشند بیداری اسلامی مصر را ابه انحراف بکشاند و دست‌پرود‌ه‌های خود را به حکومت بنشانند.

استاد دانشگاه آزاد کشورهایی همانند عربستان و قطر را  به عنوان ابزارهای غرب برای اعمال قدرت در منطقه خاورمیانه توصیف کرده و بیان داشت: از آنجا که عربستان به دنبال آزادی مرسی بود ولی هم اکنون به صراحت اعلام می‌کند که اینها تروریست می باشند و این امر بیانگر این است که آمریکا این موضوع را به آنها دیکته کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم مصر باید هوشیار باشند و با مذاکره و تفاهم مصر را از این فاجعه خارج آورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.