کشورهای در حال توسعه رکورددار آمار ابتلا به سل می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از ۸۰ درصد موارد سل در جهان تنها مربوط به ۲۲ کشور در حال توسعه است که در این زمینه کشورهای در حال توسعه رکورد دار آمار ابتلا به سل می باشند.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر بیماری سل یکی از معضلات و مسائل مهم بهداشتی و درمانی در سراسر جهان است.

وی افزود: بیش از یک سوم جمعیت جهان به بیماری سل آلوده اند و ثانیه به ثانیه بر تعداد اشخاص آلوده به سل در اقصی نقاط جهان افزوده می گردد.

مرادی با اشاره به اینکه روند نگران نماینده بروز سل متوجه کشورهای توسعه یافته نیز شده است اظهار داشت: در عین حال بیماری سل در کشورهای در حال توسعه بسیار شایع بوده و آمار بالایی از مرگ و میر را دارد.

وی تاکید نمود: بیش از ۸۰ درصد موارد سل در جهان تنها مربوط به ۲۲ کشور در حال توسعه است که در این زمینه کشورهای در حال توسعه رکورددار آمار ابتلا به سل می باشند.

مرادی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از این ۲۲ کشور آمار بالایی از آلودگی و ابتلا به سل را دارند، در اطراف ایران قرار دارند که این موضوع یک نگرانی و مشکل عمده محسوب می گردد.

وی گفت: افغانستان و پاکستان از جمله این ۲۲ کشور با شیوع بسیار بالا از نظر سل محسوب می شوند که جزء همسایگان کشورمان می باشند.

مرادی خاطرنشان نمود: عراق و بعضی از کشورهای تازه استقلال یافته شمال کشورمان که شیوع سل در این کشورها بسیار بالا است نیز یک تهدید برای ایران در خصوص احتمال انتقال آلودگی به حساب می آیند.

وی گفت: با توجه به وضعیت کنونی، توجه بیش از پیش در خصوص بیماری سل و جلوگیری از سرایت این بیماری از کشورهای همسایه به داخل کشورمان امری مهم و لازم خواهد بود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.