کشورهای غربی در بحران بی‌هویتی به سر می برند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت ‌الله صادق آملی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌ الله میرزا هاشم آملی و همایش آیت جاوید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی افزود: متاسفانه در جامعه غربی با وجود پیشرفت های گوناگون، پوچی یک مسئله مهم برای دنیای غرب تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سلاح های سرد و گرم از نوع جدید همچنان در کشورهای غربی بلای جان شهروندان این جوامع است، ادامه داد: آمریکا با دارا بودن تکنولوژیهای جدید و ابزارهای مختلف با لشکرکشی به ویتنام، افغانستان وعراق و ادامه خوی استکبارستیزی در منطقه خاورمیانه، بویی از تکامل اخلاقی نبرده و از این ارزش والای انسانی فاصله گرفته است.

 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه علم باید به سمتی برود که از توانایی های مادی خارج و به سمت تقویت بعد معنوی وانسانی پیش برود، تصریح کرد: متاسفانه اکنون همه کارها در جوامع غربی بر اساس جلب منفعت مادی است.

 

آملی لاریجانی اضافه کرد: اینکه سرباز آمریکایی در افغانستان در یک اقدام ۲۴ نفر را می کشد و حرکت های قرآن سوزی در نقطه دیگر از جهان اتفاق می افتد، به یک امر طبیعی برای آنان تبدیل شده که این امر نشان دهنده این است که ماهیت انسان غربی تغییرکرده است.

 

وی اضافه کرد: تنها راه برون رفت از این مشکلات این است که به اصل انسانیتی بازگشت کنند که از آن فاصله گرفته اند.


رئیس قوه قضاییه، با بیان اینکه بیشتر غربی ها اکنون به دنبال علم معنا می گردند و اینکه چرا زنده هستند و تلاش آنان برای چه است؟ اضافه کرد: این پرسش های اساسی است که کشورهای به اصطلاح پیشرفته غربی را در بحرانی عمیق فرو برده است.

 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: متاسفانه کشورهای غربی در عصر روشنگری خود، موضوع خدا محوری و حیات عمومی را در کنار مباحث علمی را کنار گذاشتند و انسان را محور ارزشهای خود نشاندند.

 

وی با بیان اینکه توام بودن علم با عمل اهمیت پیدا می کند و این موضوع بسیار پراهمیت است، گفت: تکریم عالمان دینی در ایران اسلامی یک مقوله ذاتی و حیاتی است .

 

وی به بیان خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت الله میرزاهاشم آملی پرداخت و گفت: آن مرحوم به عنوان یک عالم ربانی، انسانی متواضع و با حسن خلق بود و از این جهت مورد توجه عامه مردم و خاندان اهل بیت(ع) بود.

 

آیت الله میرزاهاشم آملی که از او به عنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید در دهه های گذشته یاد می شد، پس از۷۰ سال تلاش در راه  گسترش معارف اسلامی و پشت سر نهادن یک دوره بیماری، عصر روز جمعه چهارم رمضان ۱۴۱۳ قمری ( هفتم اسفند ۱۳۷۱ شمسی) دعوت حق را لبیک گفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.