کشورهای منطقه عامل ناامنی های مصر/رابطه با ایران نیازمند شعار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، “رضا محمود” در گفتگو با خبرنگار مهر روند محاکمه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر را که به حبس ابد محکوم شده است را ناعادلانه توصیف نکرد و اظهار داشت که باید به این حکم احترام گذاشت.

وی در رابطه با اینکه کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر یعنی احمد شفیق و محمد المرسی اهداف انقلاب ۲۵ ژانویه را محقق می کنند گفت: به اعتقاد من فرصت اجرای مطالبات مردمی برای هر ۲ نامزد یکسان است، چرا که نامزدی که مصر و مردم آن را دوست داشته باشد بدون شک باید خواسته های مردمی را اولویت کاری خود قرار دهد.

برخی کشورهای منطقه در ورای ناامنی های مصر قرار دارند چرا که این کشورها از ثبات مصر می هراسند.

معاون سردبیر روزنامه الاخبار مصر تصریح کرد: رئیس جمهوری که این ویژگی را داشته باشد قطعا خواهد توانست اهداف انقلاب مصر را محقق کند.

محمود درباره ناامنی های مصر و عوامل پشت پرده آن پس از انقلاب این کشور گفت: برخی کشورهای منطقه که از افشای نام آنها خودداری می کنم در ورای ناامنی های مصر قرار دارند، چرا که این کشورها از ثبات مصر می هراسند و لذا درصدد ایجاد تنش و هرج و مرج در آن هستند.

معاون سردبیر روزنامه الاخبار افزود: علاوه براین هرج و مرج و ناامنی در کشورها پس از وقوع انقلاب در آنها تا حدودی طبیعی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره روابط ایران و مصر نیز اظهار داشت: به نظر هیچ مانع جدی برای برقراری رابطه حسنه میان تهران و قاهره وجود ندارد و این مسئله تنها نیازمند اهتمام جدی و عملی از سوی طرفین است.

این شخصیت مصری در ادامه گفت: ایران و مصر هر دو به دنبال روابط حسنه با یکدیگر هستند اما باید به طور جدی و صادقانه و به دور از هر گونه شعار در مسیر از سرگیری رابطه گام بردارند.

مصاحبه: سمیه خمارباقی


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.