کشوری که به تلافی آمریکا هسته ای می شود

چین قصد دارد برای مقابله با تحرکات نظامی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام ، توانایی های هسته ای خود را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈ مردم ˈ ارگان حزب حاکم چین روز جمعه نوشت: بر اساس گزارش منابع رسانه ای آمریکا، واشنگتن بتازگی آزمایش های موشکی راهبردی واحد دوم توپخانه چین را تحت نظارت گرفته است.

گفته می شود، آمریکایی ها از ماه جولای دستکم سه آزمایش چین را تحت نظر داشته اند .

از جمله می توان به عملیات پرتاب موشک بالستیک مدل ˈ جی ال – ۲ ˈ و موشک ˈ دونگ فانگ – ۴۱ ˈ چین اشاره کرد که چند منظوره است.

چین یک موشک از مدل ˈ دونگ فانگ – ۵ ˈ با برد بلند را نیز اخیرا آزمایش کرده است.

روزنامه ˈمردم ˈ می نویسد که توجه آمریکا به موشک مدل ˈدونگ فانگ – ۴۱ˈ جلب شده زیرا بر این باور است که این موشک قادر به حمل ۱۰ کلاهک است.

این روزنامه افزود: همه می دانند که چین دارای قابلیت بازدارنده هسته ای بسیار قوی است و می تواند از امنیت ملی خود حراست کند.

این روزنامه تاکید کرد: هر تحولی که بوجود آید مهم این است که چین باید در توسعه توانایی های بازدارندگی و جدیدتر کردن تجهیزات هسته ای خود سرعت ببخشد.

ارگان حزب حاکم چین می نویسد، آمریکایی ها شاید نمی دانستند که چین تا این اندازه دارای قابلیت بالای بازدارندگی هسته ای است اما حالا به آن پی برده اند.

روزنامه مردم می افزاید: البته چین در بخش هسته ای نمی خواهد با آمریکا برابری کند اما در یک سطح معقول قدرت بازدارندگی هسته ای را ارتقا خواهد داد.

ارگان حزب حاکم چین تاکید کرد که پکن به اقتدار هسته ای ادامه می دهد و دیگر بازیگران منطقه آسیا و اقیانوس آرام بتدریج خود را با این واقعیت تطبیق خواهند داد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.