کشور سالانه ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه نیاز دارد / خیران به کمک نظام سلامت بشتابند

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه سالانه ۵۰۰ تخت مراقبت ویژه نیاز داریم از خیران خواست به کمک نظام سلامت بشتابند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز اورژانس کشور در مشهد گفت: هم‌اکنون ۱۵۰۰ تخت ویژه در کشور کم داریم که به ساخت مراکز اورژانس استثنایی همچون مرکز عدالتیان در مشهد برای سراسر کشور نیازمندیم.
وی افزود: متأسفانه بخش عظیمی از اعتبارات حوزه نظام سلامت طی سالیان قبل به بخش‌های دیگر از جمله پروژه مسکن مهر اختصاص یافته که برای جبران کمبود به کمک خیران کشور نیاز مبرم داریم.

هاشمی با اعلام اینکه هم اکنون بیمارستان‌ها حتی برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکلات عدیده مواجه می باشند، اظهار داشت: مجموعه اورژانس عدالتیان در مشهد باید با همت مجموعه نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرکز آموزش طب اورژانس در منطقه تبدیل شده و به تربیت دستیار تخصصی داخلی و خارجی بپردازد.

وزیر بهداشت با اعلام حمایت از فعالیت‌های خیران در حوزه سلامت گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد علاوه بر حمایت از خیران، تصدی‌گری امور در مراکزی که این عزیزان تاسیس می‌کنند را نیز به آنان واگذار کنند.

هاشمی در پایان فرا رسیدن دهه کرامت را به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.