کشور یخبندان می گردد/تهران فردا ابری نیست

۶ م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما، یخبندان و لغزندگی در سطح معابر عمومی در کشور اخطار داد.

عبدالرضا امیدوار شهری می گوید: از عصر چهارشنبه تا ظهر جمعه در کلیه استان‌های واقع در نیمه شمالی و غربی کشور به سبب کاهش دما، یخبندان و لغزندگی در سطح معابر عمومی و راه‌های ارتباطی پیش‌بینی می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود که اشخاص آسیب‌پذیر از تردد غیرحضوری اجتناب کرده و خودروها نیز با تجهیزات زمستانی تردد کنند.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از بعد از ظهر روز چهارشنبه از سمت غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و بارش برف و باران در مرکز، شرق، شمال شرق، بخش‌هایی از جنوب کشور و شرق دریای خزر ادامه می‌یابد که این سامانه روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور فعال است و از بعد ازظهر این روز از مرزهای شرقی کشورخارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی کشور وزش باد تا روز شنبه ادامه می‌یابد که در روزهای پنجشنبه و جمعه برای مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در پاره ای نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که با فعالیت این سامانه دمای هوا در غالب مناطق کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش می‌یابد.به گفته وی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و پنجشنبه و جمعه دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و  گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۳ درجه افزایش به ۳- و ۶ می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت همانند روز پنجشنبه صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲- و ۷ می‌رسد.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.