کفاشیان: امتیازهای کسر شده تیم ها بر نمی گردد/لابی می کنم عربستانی ها به نفع میزبانی ما انصراف بدهند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – علی کفاشیان می گوید مسئولان کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند هیچ راهی برای کنترل جو ورزشگاه ها غیر از کسر امتیاز نیست.

مهدیه جباری: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ تاکید کرد امتیازهای کسر شده از تیم های استقلال و ملوان به سبب توهین های طرفداران شان به این تیم ها برگردانده نمی شود. او دربارهٔ حکم صادره از کمیته انضباطی برای کسر امتیاز از تیم هایی مثل استقلال که تماشاگران شان در ورزشگاه به داور یا تیم و هواداران تیم های رقیب توهین کرده اند گفت:« به هرحال کمیته انضباطی این حکم را صادر کرده است و حتما برای این حکم استدلال های قانع کننده ای وجود داشته است. به هر حال باید به سمتی برویم که فضای ورزشگاه های کشور بهتر شود و این قدر شاهد توهین به اشخاص مختلف نباشیم.» اما فدراسیون کفاشیان استاد صدور این احکام است. احکامی که بیش از چند روز دوام ندارند . معمولا صادر می شوند تا بسیار زود از سوی کمیته استیناف لغو شوند. کفاشیان اما می گوید این بار از این خبرها نیست ؛«این طور که به من گفتند قرار نیست این امتیازها برگردد . قبل از صدور حکم بین کمیته انضباطی و کمیته استیناف بحث شده و به یک جمع بندی رسیدند که باید با این جو برخورد قاطعی شود. این طور که به من گفتند برای مهار شرایط چاره دیگری غیر از کسر امتیاز از تیم هایی که طرفداران شان رعایت نمی کردند را نداشتند. »

کفاشیان با اشاره به برنامه های اعلام شده از سوی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش هم گفت:« بحث های مطرح شده از سوی آقای سلطانی فر همان دغدغه های اصلی ورزش کشور است. بحث های مربوط به استقلال فدراسیون ها ، استقلال مالی و تصمیم سازی مجامع و فدراسیون ها در کنار فراهم شدن شرایط برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در ورزش دو تصمیم مهم می باشند که می توانند به ورزش ما بسیار کمک کنند. البته نکته مهم این است که سلطانی فر سابقه مدیریت ورزشی دارد و این اشراف او به مشکلات ورزش کشور سبب شده تا او در برنامه هایش به این نکات توجه داشته باشد.»

او همچنین از تکمیل مدارک ایران برای میزبانی جام ملتهای آسیا سخن گفت و ادامه داد:« این مدارک ترجمه شدند و آماده ارسال می باشند . در چند روز آینده مدارک را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا می فرستیم . در مرحله بعد باید نمایندگان مان را به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستیم تا در کارگاه آموزشی تهیه مدارک میزبانی حاضر باشند.»

ایران درحالی برای رسیدن به میزبانی بازی های جام ملتها تلاش می کند که رقیبانی جدی مثل عربستان ، کویت و امارات دارد . کشورهایی که از همین حالا کمیته های قدرتمندی را برای رسیدن به میزبانی راه اندازی کرده اند ؛« ما فعلا چنین کارگروهی نداریم و امور را کمیته بین الملل مان پیش می برد اما بعد از روی کار آمدن دولت حتما این کارگروه تشکیل می گردد. در این کارگروه نیاز به حضور نمایندگان وزارت ورزش و چند وزارتخانه مسئول داریم البته باید چهره سرشناسی از میان ستاره های فوتبال مان هم در این کارگروه باشد. نیاز به یک تیم کاربردی داریم که بزودی تشکیلش می دهیم تا برنامه های مان را پیش ببرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال سپس دربارهٔ شانس میزبانی ایران در این رقابت هم حرف هایی امیدوارکننده می زند. او بسیار قاطع می گوید میزبانی را برای ایران می گیرد. جمله ای که شاید بسیاری دربارهٔ اش تردید دارند:« ترسی نداریم. شانس ما از دیگر رقیبان مان بیشتر است. من خودم با عربستانی ها صحبت می کنم . لابی می کنیم تا آنها به نفع ما انصراف بدهند! شانس ایران از دیگر کشورها برای رسیدن به این میزبانی بیشتر است و اعتقادم این است که این توان را دارم تا میزبانی جام ملتها را برای ایران بگیرم. من این توان را در خودم می بینم!»

کفاشیان درپایان دربارهٔ برنامه های تیم ملی فوتبال هم گفت:« مشکلات مالی که هست اما از شهریورماه دیگر اردوهای مان را به طور مرتب برگزار می کنیم. با همه مشکلاتی که هست باید تیم را برای حضوری موفق در جام جهانی آماده کنیم. ما هم دوست داریم که حاصل تلاش مان در جام جهانی برای فوتبال ایران ماندگار شود. رسیدن به مرحله دوم بازی های جام جهانی هدفی است که کارلوس کروش در برنامه هایش طراحی کرده و ما هم برای این هدف تلاش می کنیم.»

۴۱۴۱ 


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.