کفاشیان: سال بعد ۴ سهمیه در لیگ قهرمانان می‌خواهیم

۲۷فروردین۱۳،

201-45.jpg

نشست مدیران عامل باشگاههای لیگ برتر و بعضی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی فدراسیون فوتبال، نشست مدیران عامل باشگاههای لیگ برتر و بعضی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون با حضور کفاشیان، محمدنبی، آیت الهی، تاج و جمعی از اعضای هیات رئیسه و روسای کمیته‌های فدراسیون از جمله رئیس آکادمی ملی فوتبال، روابط عمومی، تدوین آیین نامه و مقررات و حراست و همچنین عزیزاله محمدی – رئیس اتحادیه فوتبال برگزار شد.

در این جلسه کفاشیان با تبریک سال نو به حاضران در جملاتی گفت: این جلسه به منظور انتخاب اعضای مجمع سازمان لیگ برتر برگزار می‌شود. در جلسه‌ای که هفته قبل داشتیم روسای هیات‌های حاضر در مجمع مشخص شدند و با توجه به اینکه لیگ دسته اول در سال آینده به سازمان لیگ برتر می‌پیوندد به همین سبب این مجمع متشکل از باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول و هیاتهای فوتبال استانهایی است که یا در لیگ برتر یا در لیگ دسته اول تیم دارند. هفته آینده هم مجمع سازمان لیگ برتر برگزار خواهد شد تا در آن سیاست گذاریها و برنامه ریزی‌ها انجام شود تا با فعالیت‌هایی که انجام می دهیم با هماهنگی در راستای اعتلاء و توسعه فوتبال کوشا باشیم.

رئیس فدراسیون در ادامه گفت: امروز یک فرصت مناسب است تا دربارهٔ لیگ قهرمانان آسیا هم صبحت کنیم. با توجه به اینکه امسال توانستیم ۱+۳ سهمیه بگیریم قصد و تلاشمان ما این است که در سال آینده با ارائه مدارک کامل ۴ سهمیه را بگیریم که این کار از طریق سازمان لیگ برتر و اتحادیه فوتبال پیگیری خواهد شد . هدف ما بالا بردن کیفیت فنی تیم های لیگ برتر و بالا بردن سطح فنی آنها است و باید برای این مهم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در چند سال قبل از باشگاهها تنها یک تیم و یک نام وجود داشت. اما با توجه به الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر و پس از گذشت چند سال تمام جنبه های مدیریتی یک باشگاه باید وجود داشته باشد تا یک باشگاه واقعی باشد. وجود آکادمی باشگاهها یک الزام است که اختصاص بودجه به آن کاملا لازم به نظر می رسد. در واقع باشگاهها برای توسعه فوتبال پایه و برداشت محصول و دست رنج شان بودجه لازم را به آکادمی هایشان اختصاص دهند.

سرپرست سازمان لیگ نیز با اشاره به اینکه سال آینده لیگ آزادگان زیرمجموعه لیگ برتر خواهد شد گفت: باید باشگاههای لیگ آزادگان کم کم به سطح باشگاههای لیگ برتر برسد و در همه موارد الزامات را رعایت کنند و از کمیته انضباطی تاییدیه ای برای اینکه بدهی ندارند بگیرند و دیگر زیرساخت ها و الزامات را رعایت کنند و مدارکشان کامل باشند و در هنگام صعود به لیگ برتر به مشکل بر نخورند. ضمن اینکه امسال مدارک کلیه باشگاهها باید تا ۹ تیر به ای اف سی ارسال شود، چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل قبل تنها ۴ سهمیه را بررسی نمی کند و همه باشگاهها را بررسی خواهد کرد و حتی لیگ یک را هم بررسی می کند.

وی در ادامه گفت: بحث دیگر، بحث نقل و انتقالات است. ما نامه ای به باشگاهها زده بودیم که نظراتشان را برای ما بفرستند که خوشبختانه بسیاری از باشگاهها این کار را انجام دادند و اتحادیه هم به ما در این باره کمک می‌کند. نظرات کارشناسان را هم گرفته است و با همکاری کمیته تدوین آیین نامه مقررات، آیین نامه تازهی تنظیم خواهد شد. امروز بعدازظهر هم با باشگاههای که در این زمینه پیشنهاد دارند، جلسه خواهیم داشت.

سرپرست سازمان لیگ در پایان گفت: از سرمربی تیم ملی خواسته ایم تا برنامه های تیم ملی را به ما بدهند تا ما لیگ فصل بعد را با توجه به همه محدودیت ها رعایت کنیم که شامل تقویم سازمان لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا، بازیهای دوستانه و رسمی تیم ملی است. البته روز پنج شنبه نشستی را با مسئولین فدراسیون و کادر فنی تیم ملی در این زمینه خواهیم داشت و در این خصوص بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.