کفش‌ها در مورد صاحبان خود چه می‌گویند ؟

به گفته محققان، می‌توان ظرف چند ثانیه اطلاعات شگفت‌انگیز زیادی در خصوص شخصیت افراد با نگاه کردن به کفش آنها بدست آورد.«کریستین کراندال» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه کانزاس معتقد است که می‌توان سرنخ شخصیت افراد شامل وضعیت روحی، احساسی، دیدگاه سیاسی و حتی وضعیت مالی افراد را در کفش آنها یافت.

در پژوهش صورت گرفته ۲۰۸ عکس از کفش های مختلف به ۶۳ دانشجوی حاضر در این تحقیق نشان داده شد و از آنها خواسته شد که پیش بینی خود را در خصوص صاحب کفش اعلام کنند.

نتیجه این پژوهش که در مجله Journal of Research in Personality منتشر شده است، نشان می دهد که در بیشتر موارد پیش بینی افراد در خصوص شخصیت صاحبان کفش با واقعیت مطابقت دارد.

محققان با توجه به نوع و ظاهر کفش، شخصیت افراد را این گونه توصیف می کنند:

کفش ساقدار

افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کفش ساقدار دارند، درون گرا، با تمایلات کناره گیری و انزوا از جامعه هستند. از ثبات عاطفی کمتری برخودار بوده و روحیه ای تهاجمی دارند.

کفش مد روز

کاملا مشخص است افرادی که از کفش مد روز استفاده می کنند، درآمد نسبتا بالایی دارند، به ظاهر خود بسیار اهمیت می دهند و تا حدودی مغرور هستند.

کفش شاد و رنگی

افرادی که از کفش های رنگارنگ استفاده می کنند، ثبات احساسی بیشتری دارند، برون گرا و بسیار فعال هستند. این افراد تمایل دارند با مدل و رنگ کفش هایشان پیامی را به دیگران منتقل کنند. محققان تأکید می کنند که کفش شاد و رنگارنگ الزاما باعث شادی افراد نمی‌شود.

کفش راحتی

افرادی که از کفش های معمولی و نه چندان شیک استفاده می کنند، ویژگی شخصیتی متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند و مانند پوشش خود، شخصیت های آرام و ساده ای دارند.

کفش قدیمی

افرادی که از کفش های قدیمی استفاده می کنند، بسیار برون گرا هستند و از ثبات شخصیتی بالایی برخوردارند.
 

۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.