کلافگی و دلزدگی فرانسوی‌ها از فیس بوک

۲۲ آبان ،

برخی از اشخاصی که اینترنت را کنار می گذارند می خواهند با این کار وقت بیشتری داشته باشند و برخی دیگر از این که در اینترنت در زندگی دیگران سرک بشکند کلافه شده اند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، کارشناسان از چندی پیش درباره مضرات افراط و غرق شدن مردم در فضای مجازی اخطار داده اند و اکنون موسسات رسمی تحقیقاتی اروپا اعلام کرده اند که فرانسوی ها آنچنان از اینترنت و جنجال های شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک به ستوه آمده اند که ۲۰ درصد آنها استفاده از اینترنت را کامل کنار گذاشته اند یا کار با آن را بسیار محدود کرده اند.

بر اساس این آمارها، هفت درصد اشخاص ۳۵ تا ۵۹ ساله ای که با اینترنت قهر کرده اند قشر مرفه و فعال یا بازنشستگان جوان می باشند. آنها می گویند با اینترنت خلوت و زندگی خصوصی خود را از دست داده اند و از آثار سوء‌ اینترنت بیم دارند.

سه و هشت دهم درصد کسانی که اینترنت را کنار گذاشته اند جنبه های منفی اقتصادی اینترنت را در نظر داشته اند و چهار درصد اشخاص که بیشتر سالخورده می باشند می گویند آموزش لازم را برای استفاده از اینترنت ندیده اند یا اینترنت جاذبه ای برای آنها نداشته است.

سه و چهار دهم درصد نیز که بین ۲۵ تا ۴۹ سال سن دارند از بیم آن که تجربه زندگی واقعی را از دست بدهند از اینترنت دل کنده اند.

نتایج تحقیقات موسسه هاواس مدیا فرانس حاکی است برخی از اشخاصی که اینترنت را کنار می گذارند می خواهند با این کار وقت بیشتری داشته باشند و برخی دیگر از این که در اینترنت در زندگی دیگران سرک بشکند کلافه شده اند و می خواهند بار دیگر لذت مطالعه ، بیرون رفتن و معاشرت با دوستان حقیقی را تجربه کنند.

متخصصا با اشاره به خطر منزوی شدن اشخاصی که بیش از اندازه از اینترنت استفاده می کنند تاکید می کنند که در فرایند معتاد شدن اشخاص نوعی انزجار از زندگی و علاقه به ترک زندگی اجتماعی وجود دارد اما در اینترنت این نکته انحرافی وجود دارد که کاربرها تصور می کنند وارد یک جامعه مجازی شده اند و تصور و توهم زندگی اجتماعی را دارند به همین خاطر تشخیص این اختلال روانی دشوارتر است به خصوص که در دنیای امروز استفاده از اینترنت در همه جا ممکن و مقدور است.

در سال ۲۰۱۰ میلادی ۶۴ درصد خانواده ها در فرانسه به اینترنت دسترسی داشتند که این میزان در سال ۲۰۰۰ میلادی تنها شامل ۱۲ درصد خانواده ها بود. ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز در شبکه اجتماعی فیس بوک عضو می باشند که به معنای نیمی از کاربران اینترنت در فرانسه است و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز در توئیتر فعال می باشند. به طور میانگین هر فرانسوی نزدیک به چهار ساعت از محل کار یا در منزل با اینترنت مشغول به کار است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.