کلاهبرداری اینترنتی از جرائم یقه سفیدها است – اخبار اجتماعی

وکیل پایه یک دادگستری ، گفت: بالاترین میزان جرائم رایانه‌ای درخصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی شامل ایمیل و پیامک‌های جعلی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جعفرآبادی افزود : کلاهبرداری‌های مربوط به شرکت‌های هرمی نیز طی چند سال اخیر بیشترین پرونده های وارد شده به دادسرای جرائم رایانه‌ای است
وی اذعان کرد :در راستای فعالیت دادسرای جرائم رایانه‌ای بسیاری از مراکز فعالیت شرکت‌های هرمی شناسایی و افرادی که در رأس آن بودند ،دستگیر شدند.
وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: کلاهبرداری‌های اینترنتی بیشتر از طریق ناآگاهی مردم انجام می‌شود و مجرمان از طمع برخی از مردم برای به دام انداختن طعمه‌های خود استفاده می‌کنند.
وی افزود: ای‌میل هایی جعلی که برای کاربران ارسال می‌شود ،مجرم  طی آن از کاربر درخواست می‌کند تا اطلاعات حساب خود را برای شخص ارسال کننده بفرستد و یا به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی از کاربر درخواست مبلغی پول می‌کند که کاربر به دلیل طمع و یا با این فکر که به یکباره به مبلغ هنگفتی پول می رسد اطلاعات حساب و یا مبلغ درخواست شده را منتقل می کند، که در نهایت کلاهبردار به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.
جعفرآبادی بیان کرد: کلاهبرداری اینترنتی که امروزه از کلاهبرداری‌های سنتی پیشی گرفته است به یک معضل بزرگ وپیچیده برای جوامع بشری تبدیل شده است به حدی که با قوانین سنتی نمی‌توان جوابگوی برخورد با مجرمانی بود که بصورت شبه و ناشناخته اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.  
وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداری اینترنتی یکی از جرائم یقه سفیدهاست که با توسعه اینترنت و ارتباطات اینترنتی گسترش یافته و در حال حاضر جرمی است که بیشترین پرونده را در دادسرای جرائم رایانه ای به خود اختصاص داده است ./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.