کلاهبرداری میلیونی به اسم همراه اول در سیستان و بلوچستان

۲۵فروردین۱۳،

 

برنده شدن در قرعه کشی همراه اول به شگرد کلاهبرداران برای برداشت پول از حساب طعمه های خود تبدیل شده است .
 
به گزارش عصرهامون، افزایش تعداد شکایتهای مطرح شده از سوی قربانیان شهرستان سراوان مبنی بر کلاهبرداری به اسم همراه اول ذهنهای کنجکاو ما را به راهروهای دادگاههای این شهرستان کشاند .
 
با حضور در راهروهای دادگاه با اشخاصی مواجه می شویم که سرگشته و حیران از این اتاق به آن اتاق می روند و و چنان غرق در تفکرات و مشغله های فکری خودهستند که متوجه حضور فردی که کنجکاوانه رفتار و حالات آنها را دنبال می کند نمی شوند .
 
یکی از اشخاصی که در راهروهای دادگاه شهرستان سراوان پریشان و حیران مراحل اداری تنظیم شکایت خود از کلاهبرداری میلیونی که از وی شده است را دنبال می کند خداداد دورزاده است ،دورزاده نیز از مال باختگانی است که به اسم همراه اول مبلغی میلیونی از حساب وی برداشت شده است .
 
وی در رابطه با چگونگی کلاهبرداری صورت گرفته گفت :پیامکی به آقای علی سپاهیان مبنی براینکه وی در قرعه کشی همراه اول برنده شده است ارسال شد واز او خواسته شد برای انتقال مبلغ، شماره کارت عابر بانک خود را ارسال و از طریق عابر بانک یکسری مراحل بانکی را انجام دهد ،از آنجایی که آقای علی سپاهیان عابر بانک نداشت شماره عابر بانک خود را به وی دادم تا از طریق واریز مبلغ به حساب من جایزه به وی داده شود اما پس از انجام مراحل بانکی متوجه شدم طی سه مرحله مبلغ ۱۹ میلیون تومان از حساب من برداشت و به چندین حساب منتقل شده است .
 
وی ادامه داد :اکنون درحال پیگیری روال اداری برای تنظیم شکایت و برگرداندن مبلغ انتقال داده شده از حساب خود می باشم .
 
در همین راستا رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در گفت و خبرنگار عصرهامون  اظهار داشت :طی روزهای اخیر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی همراه اول افزایش یافته است که یکی از این پیامک ها به تلفن همراه بنده نیز ارسال شده است، پس از پیگیری شماره تلفن از طریق مراجع قانونی مشخص شد شماره متعلق به شرکت همراه اول نبوده و متعلق به فردی در تهران می باشد که هیچ گونه وابستگی به شرکت همراه اول ندارد .
 
سرهنگ محمود پارسافر افزود:با توجه به افزایش سوء استفاده از نام همراه اول به شهروندان پیشنهاد می گردد به محض دریافت پیامک از شماره های ناشناس با شماره ارسال شده تماس نگیرند بلکه به پایگاه اینترنتی همراه اول مراجعه و از صحت موضوع آگاه شوند .
 
وی ضمن تشریح نحوه کلاهبرداری های صورت گرفته از طریق عابر بانکها تصریح کرد : کلاهبرداران به بهانه واریز مبلغ جایزه شماره کارت عابر بانک را گرفته و از اشخاص می خواهند تا با مراجعه به یک عابر بانک عملیات بانکی مد نظر آنان را انجام دهند که با انجام این عملیات مبلغ از حساب اشخاص به حساب کلاهبرداران منتقل می گردد .
 
رییس پلیس فتا استان اضافه کرد : تاکنون کلاهبرداری هایی با مبالغ ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیز گزارش شده است .
 
لازم به ذکر است که تا کنون به شیوه های متعددی به اسم همراه اول ازاشخاص کلاهبرداری شده است که با افزایش شیوه های کلاهبرداری دقت و هوشیاری شهروندان نیز می بایست افزایش یابد .

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.