کلاهبرداری های در روش‌های درمانی جایگزین

ممتاز نیوز: روش‌های درمانی جایگزین و طب مکمل شامل روش‌هایی است که در دانشکده پزشکی آموزش داده نمی‌شود، اما در اقوام مختلف درمان‌هایی وجود دارد که به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواردی مفید واقع می‌شود.

مشکل این روش‌های درمانی این است که ارائه‌دهندگان جهت نشان دادن مهارت خود مدرک معتبری ندارند، بنابراین امکان کلاهبرداری در این روش‌ها زیاد است.

از روش‌های درمانی جایگزین می‌توان به طب سوزنی اشاره کرد که روش‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای دارد. این روش‌ها معتقد به این است که کانال‌های انرژی‌ای در بدن وجود دارد که بیماری از طریق بسته شدن این کانال‌های انرژی ایجاد می‌شود بنابراین با باز کردن این کانال‌ها به درمان می‌پردازند.

در این راه با تحریک مناطق خاصی از بدن با سوزن‌های بسیار ظریف به درمان می‌پردازند. جهت آموزش این روش درمانی راه‌های مختلف وجود دارد و روش آکادمیک آن گذراندن حداقل سه چهار سال به مدت ۲۵۰۰ تا ۳۲۰۰ ساعت در مدارس خاص آموزش این روش‌هاست.

در این روش مورد تحقیقات زیادی قرار گرفته و مشاهده شده که در درمان درد و تهوع و استفراغ پس از جراحی، درد دندان، درمان آسم، دردهای قبل از عادت ماهانه و کمردردها و بسیاری دیگر از بیماری‌ها موثر است حتی دیده شده این روش درمانی در امکان باروری در افراد نازا تا حدودی موثر بوده است.

مشکل این است که در مورد تائید مهارت فرد ارائه‌دهنده این روش درمانی هیچ راه مطمئنی وجود ندارد. از عوارض این روش احتمال خونریزی و سوزش ناحیه فرورفتن سوزن و احتمال انتقال عفونت در صورت استعمال سوزن‌هایی است که چند بار استفاده می‌شود و در موارد بسیار نادر احتمال ورود سوزن به ریه و آسیب‌های ناشی از آن است. همین‌طور موارد انگشت‌شماری مرگ ناشی از استفاده از این روش گزارش شده است.

از دیگر روش‌های درمان جایگزین می‌توان به انرژی‌درمانی اشاره کرد. در این روش از انرژی‌های مختلف جهت درمان استفاده می‌شود، مثل انرژی الکترومغناطیسی که به صورت غیرمعمول از انرژی مستقیم یا غیرمستقیم برق یا از مغناطیس جهت درمان استفاده می‌شود، یا با اثر بر انرژی‌های اطراف بدن مثلا لمس بدن با دست یا حرکات دست در اطراف بدن این انرژی به کار گرفته و از آن برای درمان استفاده می‌شود.

در مورد این روش تحقیقات چندانی انجام نشده و هیچ‌گونه آموزش و مدرک معتبری برای آن وجود ندارد و منشا کلاهبرداری‌های زیادی بوده است.

هیپنوتیزم از روش‌های دیگر درمان جایگزین است که در درمان مشکلات روانی و دردهای پس از عمل جراحی استفاده می‌شود.

از عوارض این نوع درمان می‌توان به برخی مشکلات ناخواسته مثل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و در مواردی حتی حملات اضطراب و ترس اشاره کرد.

در مواردی هم حافظه بیمار دچار اختلالاتی شده است. در مورد این روش هم راه آموزشی مناسبی وجود ندارد و اغلب کسانی که مدرکی دارند این مدرک را براساس سوابق کاری خود دریافت کرده‌اند، بنابراین احتمال کلاهبرداری در این روش هم زیاد است.

روش دیگر کایروپراکتیک است که براساس ارتباط بین ساختمان جسم مثلا ستون فقرات و عملکرد آن به وجود آمده و با انواع ماساژها بخصوص در ناحیه گردن و ستون فقرات ارائه می‌شود و بزرگ‌ترین عارضه این روش احتمال بروز سکته مغزی محسوب می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.