کلاهبرداری ۳۰ میلیارد تومانی مرد برج‌ساز

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
مردی که به بهانه ساخت برج‌های مسکونی و تجاری دست به کلاهبرداری ۳۰ میلیاردتومانی از بیش از ۱۰۰ نفر زده بود، دستگیر شد.

با شکایت تعدادی مالباخته در دادسرای کرج، پرونده مرد کلاهبرداری که دست به فریب بیش از ۱۰۰نفر زده بود به جریان افتاد. همه شاکیان اظهارات مشابهی داشتند. آنها مدعی بودند که مرد میانسالی به بهانه فروش آپارتمان در برج‌های مسکونی و تجاری با آنها وارد معامله شده و با فریب و نیرنگ صدها میلیون تومان پولشان را به جیب زده است.

با ارسال پرونده به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که متهم ابتدا با تهیه وام‌های مشارکتی اقدام به ساخت برج کرده و سپس با انتشار آگهی پیش‌فروش و تحویل واحدهای برج، طعمه‌هایش را شناسایی می‌کرد.

او به مشتریان می‌گفت که تنها به شرطی واحدهای تجاری و مسکونی را در اختیارشان قرار می‌دهد که همه مبلغ آن را یکجا پرداخت کنند و هیچ وقت به آنها نمی‌گفت که برج را با استفاده از وام‌های مشارکتی ساخته است. وقتی زمان تنظیم قرارداد می‌رسید نیز مدارکی به آنها ارائه می‌داد که نشان می‌داد همه وام‌ها تسویه شده‌اند و به این ترتیب با نوشتن قولنامه، مبلغ مورد نظر را از آنها دریافت می‌کرد. اما زمانی که خریداران برای دریافت سند قطعی به دفترخانه می‌رفتند تازه می‌فهمیدند که مرد کلاهبردار مبلغ وام را با بانک تسویه نکرده و حتی به‌خاطر نپرداختن اقساط وام، جریمه‌های سنگینی به آن تعلق گرفته و وظیفه پرداخت وام و جریمه به آنها واگذار شده است.

با این اطلاعات،ماموران راهی دفتر و محل کار وی شدند اما او بعد از کلاهبرداری ۳۰میلیارد تومانی از طعمه‌هایش، محل کارش را تخلیه کرده و بی‌آنکه سرنخی از خودش برجا بگذارد، ناپدید شده بود. مأموران با زیرنظر گرفتن تمامی محل‌هایی که احتمال داشت متهم در آنجا دیده شود، به سرنخ‌هایی از او دست یافتند. پیگیری این سرنخ‌ها نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با توجه به اینکه ممنوع‌الخروج شده بود، اقدام به تهیه مدارک شناسایی جعلی برای خود کرده و قصد فرار از کشور را دارد. سرهنگ صادقی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان البرز با بیان این خبر گفت:

جست‌وجوهای شبانه‌روزی برای شناسایی مخفیگاه کلاهبردار میلیاردی ادامه یافت و مأموران متوجه شدند که وی به‌تازگی از یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل اقدام به خرید یک خودروی پرادو کرده است. مشخصات این خودرو در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت و مأموران با زیرنظر گرفتن مسیرهای احتمالی تردد متهم سرانجام وی را شناسایی کردند.

مرد کلاهبردار در حال پارک کردن ماشین در مقابل یکی از آپارتمان‌هایش در منطقه جهانشهر کرج بود که از سوی یکی از تیم‌های پلیسی شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.سرهنگ صادقی ادامه داد: با انتقال مرد کلاهبردار به اداره پلیس مشخص شد که او از سال ۸۳ در زمینه ساخت‌وساز و فروش واحدهای مسکونی و تجاری در قالب برج اقدام به کلاهبرداری‌های میلیونی از خریداران می‌کرده و دو سال قبل نیز به‌علت داشتن شاکی خصوصی و جعل و کلاهبرداری دستگیر شده اما با گذاشتن قرار وثیقه پنج میلیارد تومانی و دادن ضمانت قانونی برای برطرف کردن مشکلات خریداران، از زندان آزاد شده بود. با این حال به محض آزادی فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و این بار از بیش از ۱۰۰نفر ۳۰میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود. به گفته وی، متهم به همراه پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.