کلاه قرمزی در سینماهای حوزه اکران نمی‌شود

مرغ شورای صنفی همچنان یک‌پا دارد

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران– گروه ادب و هنر:
همانطور که انتظار می‌رفت، شورای صنفی اکران اجازه نداد فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» در گروه سینمایی استقلال به نمایش درآید.

 قرارداد این فیلم با سینما استقلال به‌عنوان سرگروه به ثبت رسیده بود ولی چون این سالن متعلق به حوزه هنری است، شورای صنفی در تداوم لج و لجبازی‌های چند ماه اخیرش عملا پخش‌کننده فیلم کلاه قرمزی را مجبور کرد به سرگروهی سینما قدس تن دهد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم که مدیریت حوزه هنری برای اکران کلاه قرمزی و بچه‌ننه در سینما استقلال تأیید کند که این فیلم یک اثر ارزشی است که چنین اتفاقی نیفتاد و بنابراین کلاه قرمزی و بچه‌ننه در سینما استقلال اکران نمی‌شود. حبیب کاوش در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مصوبات جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش گفت: در این جلسه مقرر شد از چهارشنبه این هفته (۲۵مرداد ماه) فیلم سینمایی «ضد‌گلوله» در گروه عصر جدید به جای «نامزد آمریکایی من»، «بی‌خداحافظی» در گروه آفریقا به جای «خوابم می‌آد» و کلاه قرمزی و بچه‌ننه در گروه قدس به جای «همه چی آرومه» روی پرده بروند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت تغییر قرارداد نمایش کلاه قرمزی و بچه‌ننه از سرگروه استقلال به سرگروه قدس توضیح داد: در ابتدا قرار بود کلاه قرمزی و بچه ننه در سینماهای حوزه هنری اکران شود. ما در جلسه نهم مرداد‌ماه تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم را به شورای صنفی نمایش دعوت کردیم و به آنها اعلام شد چنانچه حوزه هنری تأیید کند که کلاه قرمزی و بچه‌ننه یک فیلم ارزشی است، اکران این فیلم در سینما استقلال بلامانع خواهد بود. سخنگوی شورای صنفی نمایش در عین حال خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما تا امروز منتظر بودیم تا حوزه هنری ارزشی بودن این فیلم را تأیید کند اما این اتفاق نیفتاد.

بنابراین شورای صنفی تصمیم گرفت کلاه قرمزی و بچه‌ننه در گروهی به جز استقلال اکران شود. حبیب کاوش همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سینماهای حوزه هنری حواله اکران کلاه قرمزی و بچه‌ننه، بی خداحافظی و ضد‌گلوله را دریافت می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: سینماهای حوزه هنری هیچ مشکلی برای دریافت حواله فیلم‌های اکران شده در عید فطر ندارند منتها این سینماها باید تعهد دهند که کپی دریافت شده را تنها در سینمای خودشان استفاده می‌کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.