کلنگ دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل زده شد

۱۹اردیبهشت،

26-200.jpg

کلنگ دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در چهارمین سفر استانی هیات دولت به مازندران با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم زده شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که فرماندار آمل، روسای دانشگاه‌های منطقه و جمعی از مسوولان محلی شهرستان آمل نیز حضور داشتند، ابتدا پیام آیت‌الله جوادی آملی قرائت شد.

آیت‌الله جوادی آملی در این پیام ضمن اظهار خوشحالی از اینکه کشور به سمت علم و دانش و خردافزایی سوق داده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که فضای دانشگاهی مایه نشاط دینی، بصیرت افزایی و عالم پروری برای ترقی و تعالی جامعه اسلامی باشد.

وی همچنین ابراز خرسندی کرد که در شهر آمل به عنوان شهر علم و عالم، دانشگاهی مستقل با رویکردی تخصصی ایجاد می‌شود.

همچنین دکتر علی اکبر متکان معاون اداری و مالی وزارت علوم، با بیان اینکه دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل اولین دانشگاه در این زمینه در کشور است، اظهارکرد: هدف از تاسیس این دانشگاه، ایجاد و توسعه رشته‌های تازه بین رشته‌ای در عرصه مهندسی و نانو فناوری برای همگام شدن با تحولات صنعتی و فناوری‌های مدرن و روز دنیا و همچنین ایجاد سهم شایسته در زمینه فناوری‌های نوین و تکوین علم و دانش در منطقه مازندران است.

وی افزود: در سفرهای قبلی هیات دولت به استان مازندران، مجوز راه‌اندازی دانشگاه‌های نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اخذ شد و در اواخر سال نیز سومین دانشگاه دولتی استان مازندران با نام دانشگاه علوم و فناوری بهشهر تاسیس شد.

متکان گفت: ساخت دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در استان مازندران با توجه به نیاز روزافزون در عرصه‌های پزشکی، محیط‌ زیست، کشاورزی، صنایع دفاعی و صنعت تولید محصولات با کیفیت بالا ضرورتی جدی به شمار می‌رود.

معاون اداری مالی وزارت علوم با بیان اینکه در جهت توسعه دانشکده‌های زیر مجموعه این دانشگاه به غیر از دانشکده دامپزشکی که در حال حاضر فعال است، دو دانشکده زیست فناوری و فناوری‌های نوین نیز که در زمینه نانو فناوری و هوافضا فعالیت می‌کنند، به این مجموعه افزوده می‌شوند، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه در رشد و شکوفایی منطقه منشا خیر و برکت باشد.

وی افزود: وزارت علوم در چهارمین سفر استانی هیات دولت جزو معدود دستگاه‌های اجرایی بود که هیچ مصوبه اجرا نشده‌ای از سفرهای استانی قبلی نداشت.

همچنین طی حکمی از سوی دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر اکبر حاجی‌زاده به عنوان سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل منصوب شد.

دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل دارای ردیف اعتباری مستقل بوده و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار که از طرف استاندار مازندران تحویل وزارت علوم شده، بنا می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.