کلوپ:موفقیت‌های دورتموند درتاریخ ماندگاراست

۲۷م آذر ،

   شب قبل در آخرین سری از مسابقات هفته پایانی (هفدهم) دور رفت بوندس‌لیگا آلمان بورسیادورتموند موفق شد ۳ بر یک در خانه هوفن‌هایم برنده شود تا با ۳۰ امتیاز پس از بایرن مونیخ (۴۲ امتیاز)  و بایرلورکوزن (۳۳ امتیاز)  در رده سوم جدول جای گیرد.

 به گزارش فارس، یورگن کلوپ که در دو فصل قبل «زردپوشان» را به مقام قهرمانی رساند، در گفت‌وگویی با گزارشگر شبکه ز.د.اف اظهار داشت: در سال ۲۰۱۲ یعنی نیمی از دور دوم فصل قبل و دور رفت فصل جاری در مجموع ۷۷ امتیاز کسب کردیم.  هیچ‌گاه عملکرد تیم تا این حد خوب نبود. موفقیت‌های دورتموند آنقدر بزرگ و خیره‌کننده است که باید در کتب تاریخ آن را ثبت کرد.

وی در این مصاحبه به اختصار در مورد تیمش صحبت کرد که مشروح آن به شرح زیر است:

*پس از پیروزی بر هوفن‌هایم چه احساسی دارید؟

خوشحالم برنده شدیم و با پیروزی دور رفت را به پایان بردیم. با این برد توانستیم در جدول سوم شویم و در گروه بالانشین‌ها قرار بگیریم. خوشحالی مضاعف من این است که با بردی دلچسب به تعطیلات زمستانی رفتیم. چون به تیم و هواداران روحیه بهتری می‌دهد و ما را آماده دور برگشت می‌کند.

*فکر می‌کنید عملکرد دورتموند در دور رفت رضایت‌بخش است؟

بله. صرفنظر از مساله جایگاه سومی، تیم نیم فصلی سراسر موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشت.

 * اما برخی از تحلیل‌گران می‌گویند فصل قبل موفق تر بودید. 

برای نظر این گروه احترام قائل هستم. باید به کلیت نتایج و عملکرد تیم توجه کرد. فصل قبل وقتی دور رفت را به پایان رساندیم، ۳۴ امتیاز در لیگ داشتیم  و در لیگ قهرمانان اروپا با کسب مقام چهارمی گروه خود، حذف شدیم. اکنون ۳۰ امتیازی هستیم اما تیمی موفق و صعودکرده در لیگ قهرمانان هستیم.

*حتی اگر در پایان فصل در بوندس‌لیگا و جام حذفی دست خالی بمانید، بازهم از موفقیت مطلق تیم حرف خواهید زد؟

بله. در سال ۲۰۱۲ یعنی نیم فصل دوم قبل و دور رفت فصل جاری در مجموع ۷۷ امتیاز کسب کردیم. هیچ‌گاه عملکرد تیم تا این حد خوب نبود. در رقابت‌های جام حذفی در سال ۲۰۱۲، دورتموند همه مسابقاتش را برنده شده است. من که می‌گویم سالی کاملا موفق را پشت سر گذاشتیم. موفقیت‌های دورتموند آنقدر بزرگ و خیره‌کننده است که  باید در در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

* با این حال یکسری منتقدین به جایگاه سومی تیم شما در دور رفت فصل جاری اشاره می‌کنند و باور دارند در پایان فصل جاری نتوانید مقام قهرمانی را بازهم کسب کنید.

فصل که هنوز به پایان نرسیده، پس نمی‌توان اکنون قضاوت کرد پس‌رفت داشته‌ایم. در همین دور رفت، بازی‌هایی انجام دادیم که به لحاظ فنی خیلی بهتر از حریف بودیم؛ اما امکان نتیجه‌گیری متناسب با توان و قدرت‌مان فراهم نشد. من به دور برگشت خوش‌بین و امیدوار هستم. با چند برد متوالی می‌توان فاصله تا صدر را از میان برداشت.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.